واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳

موج انتقادها از وزیر خارجه انگلیس به دنبال لغو سفرش به مسکو

شماری از سیاستمداران انگلیسی ضمن انتقاد از تصمیم وزیر خارجه انگلیس مبنی بر لغو سفرش به روسیه که به دلیل افزایش تنش ها میان مسکو و واشنگتن به دنبال حمله موشکی آمریکا به سوریه صورت گرفت، لندن را دنباله رو واشنگتن خواندند.
تدبیر24 »«جان مک دانل» عضو ارشد حزب کارگر و وزیر دارایی کابینه در سایه انگلیس روز گذشته در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز گفت: به نظر من او (بوریس جانسون) بایستی الان مسکو باشد و به روس ها بگوید که اوضاع تا چه اندازه آشفته است و آنها بایستی چه نقشی را ایفا کنند.
وی افزود: ما بایستی با آنها صریح باشیم و نگذاریم که آمریکایی ها این کار را صورت دهند. این کاری است که ما بایستی خودمان انجام دهیم.
در همین حال الکس سالموند، سخنگوی امور خارجه حزب ملی اسکاتلند نیز روز گذشته در گفت وگو با شبکه 'بی.بی.سی' گفت که تصمیم وزیر خارجه انگلیس مبنی بر لغو سفرش به مسکو نشان می دهد که او تا چه اندازه «احمق» است.
وی افزود: حرف حساب او برای نرفتن به مسکو چیست؟ رکس تیلرسون (وزیر خارجه آمریکا) قرار است چهارشنبه به مسکو برود. ما نمی توانیم به دوران جنگ سرد بازگردیم و با یکدیگر صحبت نکنیم.
سالموند با بیان اینکه بوریس جانسون غیر قابل اعتماد است، افزود: او تلاش می کند که خط قرمز آمریکایی ها را رد نکند؛ هیچ وزیر خارجه ای دوست ندارد در چنین موقعیتی قرار گیرد.
تیم فارون رهبر حزب لیبرال دمکرات انگلیس نیز در سخنانی بوریس جانسون را «سگ واشنگتن» توصیف کرد که برای احترام به صاحبش سفرش را لغو کرده است.
در همین حال روزنامه دیلی میل روز دوشنبه با اشاره به انتقادات داخلی از بوریس جانسون نوشت: وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای گفت( لغو سفر وزیر خارجه انگلیس) بار دیگر شک و تردیدهای ما در مورد ارزش اضافی گفت وگو با انگلیس، که دارای موقعیتی بر روی مسایل مهم بین المللی نیست، تایید کرد.
دیلی میل افزود: در این بیانیه عنوان شده است که' انگلیس نفوذ حقیقی بر روی مسایل بین المللی ندارد و همچنان در سایه شرکای راهبردی اش قرار دارد. و ما باور ندارم که نیازمان به گفت وگو با لندن بیش از نیاز انگلیس به گفت وگو با ما باشد.'
بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس روز شنبه گفت سفرش را به مسکو که قرار بود در روز دوشنبه آینده، دهم آوریل، صورت گیرد، انجام نخواهد داد.
وی در این یادداشت عنوان کرد:' اولویت من درحال حاضر گفت وگو با همتایانم در گروه 'جی هفت' و سایر کشورهای جهان در مورد سوریه و نیز حمایت روسیه از اسد است. '
جانسون همچنین با صدور بیانیه ای اعلام کرد : «تحولات سوریه اوضاع را اساسا تغییر داده است.»
وی افزود:«اولویت من اکنون ادامه تماس با آمریکا و دیگر کشورها در ایام باقی مانده تا برگزاری نشست گروه هفت در روزهای 11-10 آوریل برای جلب حمایت بین المللی هماهنگ از یک آتش بس میدانی و تقویت روند سیاسی است.»
وزیر خارجه انگلیس افزود: 'من با 'رکس تیلرسون' ( وزیر خارجه آمریکا) در مورد جزییات این طرح ها گفت وگو کرده ام. او قرار است براساس برنامه ریزی صورت گرفته متعاقب نشست 'گروه جی هفت' به مسکو برود و می تواند پیام روشی برای مقامات روسیه داشته باشد.'
نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه اوایل بامداد روز جمعه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص آغاز شد.
این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.
این درحالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: