واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰

ایران بزرگترین شریک تجاری افغانستان اعلام شد

سخنگوی اتاق بازرگانی افغانستان اعلام کرد: ایران با سطح یک میلیارد و 800 میلیون دلار مبادلات تجاری، به بزرگترین شریک تجاری این کشور تبدیل شده است.
تدبیر24 »«سیام پسرلی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کابل افزود: 80 درصد از این میزان مبادلات ، واردات از ایران و مابقی مربوط به صادرات به این کشور است.
وی با بیان اینکه میزان مبادلات تجاری افغانستان با پاکستان کاهش یافته است ، تصریح کرد: پاکستان بیش از دو میلیارد دلار مبادلات تجاری با افغانستان داشت که هم اکنون به یک میلیارد دلار کاهش یافته است.
«خان جان الکوزی» معاون اتاق تجارت افغانستان پیش از این اعلام کرده بود که در مجموع تجارت افغانستان با پاکستان در سال های اخیر کاهش یافته اما با جمهوری اسلامی ایران در حال افزایش است.
مقامات اتاق بازرگانی افغانستان عامل اصلی کاهش تجارت افغانستان با پاکستان را دخالت مسائل سیاسی آن کشور در موضوعات اقتصادی و ترانزیتی می دانند.
اتاق بازرگانی افغانستان افزوده است که کل حجم تجارت خارجی افغانستان هشت میلیارد دلار است که حدود دو میلیارد دلار آن مربوط به مبادله تجاری با ایران است.
حجم مبادلات تجاری بازرگانی افغاستان در سال گذشته با پاکستان یک میلیارد و 300 میلیون دلار ، چین یک میلیارد دلار ، ترکمنستان 700 میلیون دلار و قزاقستان حدود 500 میلیون دلار اعلام شد.
در حال حاضر افغانستان در تلاش برای افزایش حجم تجارت با کشورهای آسیای میانه از جمله قزاقستان است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: