واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۷۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

بهره‌برداری و کلنگ زنی 1500 میلیارد تومانی طرح‌های اشتغال‌زای مازندران با حضور رئیس جمهور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بهره برداری و کلنگ زنی 1500 میلیارد تومانی طرحهای اشتغالزا با اشتغال زایی برای بیش از 1720 نفر با حضور رئیس جمهور در مازندران انجام می شود.
تدبیر24 »دکتر محمد محمدپور عمران اظهار کرد: همزمان با سفر رئیس جمهور به مازندران هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری با اشتغال بالغ هزار و 720 نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود که افتتاح مجتمع کاغذ تبریز به عنوان نخستین و تنها کارخانه تولید کننده کاغذ تحریر کشور از جمله آنها است.

وی تصریح کرد: تاکنون همه کاغذهای چاپ و تحریر از جمله کاغذ A4 وارداتی بوده و با افتتاح این کارخانه با مجموع ظرفیت 165 هزار تن و سرمایه گذاری 220میلیارد تومان بخش مهمی از نیاز کشور برطرف می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه این کارخانه در منطقه اقتصادی ویژه امیر آباد مستقر است، گفت: این واحد تولیدی از تکنولوژی اروپا برخوردار بوده و از خمیر کاغذ به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کند.

محمدپور به افتتاح کارخانه فولاد امیر آباد با قابلیت تولید میلگردهای ساده کلافی، اشاره و تصریح کرد: یکی از طرح های مهم مازندران، این واحد با سرمایه گذاری بیش از هفتاد میلیارد تومانی و قابلیت تولید 360 هزار تن کلاف میله گردی مورد استفاده در صنعت ساختمان و تولید انواع پیچ و میخ و با ظرفیت اشتغال 250 نفر بوده که در این سفر افتتاح می‌شود.

وی در ادامه از بهره برداری کارخانه ذغالشویی واقع در منطقه سوادکوه خبر داد و گفت: با بهره برداری از این کارخانه مهم که با ظرفیت پذیرش نزدیک به 500 هزار تنی ذغال سنگ همراه است گامی بی سابقه در تاریخ فعالیت های ذغال سنگی البرز برداشته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: این ظرفیت بیش از 2.5 برابر کل دوران اوج فعالیت البرز مرکزی است و با آغاز این واحد شرایط تولید ذغال سنگ استان معکوس شده به گونه ای که با بهره برداری از این کارخانه میزان ذغال تولیدی معدنکاران زحمت کش استان خریداری و در این کارخانه تبدیل به کنسانتره ذغال سنگ شود.

محمدپور، میزان سرمایه گذاری این کارخانه را نزدیک به 70 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این سرمایه گذاری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در منطقه محروم سوادکوه صورت گرفته که ماشین آلات به کارگرفته با تکنولوژی روز دنیا بوده و دارای بالاترین راندمان ممکن در کشور است.

وی همچنین از ساخت مجتمع بزرگ تولید ورق های چوبی MDF ، LDF ، HDF   و انواع پارکت و مبلمان صفحه ای با سرمایه گذاری بیش از 500 میلیارد تومان در زمینی به وسعت بیش از 50 هکتار و با پیشرفته ترین تکنولوژی دنیا در منطقه ویژه امیرآباد خبر داد و گفت: با ساخت این مجتمع کشور از مرز خودکفایی در این محصولات عبور کرده و آماده تصاحب بازارهای منطقه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: این مجتمع به زراعت چوب و واردات چوب متکی بوده و به چوب جنگل های هیرکانی نیازمند نیست.

این مسئول در ادامه به موقعیت مازندران در بحث تولید آبزیان اشاره کرد و گفت: با توجه به سرمایه گذاری بیش از 10 ساله به عمل آمده در زمینه پرورش ماهیان خاویاری و ایجاد بزرگترین مجموعه پرورش ماهیان خاویاری در دریای خزر نیاز به ایجاد یک مجتمع فراوری و پایانه صادراتی برای خاویار و انواع آبزیان به شدت احساس می شده و در همین راستا در این سفر عملیات اجرایی بزرگترین پایانه صادراتی خاویار و آبزیان کشور در منطقه چپکرود جویبار آغاز می‌شود.

محمدپور افزود: پیش بینی می شود با به بهره برداری رسیدن کامل این پایانه، صادرات غیرنفتی استان 2 برابر شده و از مرز یک میلیارد دلار در سال بگذرد، همچنین صادرکنندگان آبزیان مازندران دیگر نیازی به مراجعه به سایر استانها برای بهره مندی از خدمات پایانه های صادراتی ندارد.

وی با اشاره به پایان زمین های مناسب شهرک های صنعتی مازندران برای هرگونه سرمایه گذاری بزرگ و متوسط گفت: در هیچ یک از شهرک های صنعتی مازندران زمینی به مساحت بیشتر از 10 هکتار برای واگذاری به سرمایه گذاران وجود ندارد و این امر به معنی توقف توسعه صنعتی استان و محرومیت مازندران است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: زمینی به مساحت 700 هکتار در بهشهر و 350 هکتار در منطقه گلوگاه برای احداث بزرگترین شهرک صنعتی استان تدارک دیده شده است که عملیات اجرایی همزمان با سفر ریاست محترم جمهور آغاز می شود. این امر موجب افزایش نزدیک به 60 درصدی مساحت شهرک های صنعتی استان در دولت تدبیر و امید در مقایسه با مجموع عملکرد تمامی دولت های گذشته است.

محمدپور از دیگر مزایای این شهرک صنعتی، مجاورت با بندر و منطقه اقتصادی ویژه راه آهن سراسری، فرودگاه بین المللی، خط لوله گاز سراسر، بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور و دسترسی به آب مناسب، اعلام و تصریح کرد: با وجود این موارد به طور قطع این شهرک، مکانی ایده‌آل برای انواع سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: