واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
از نشانه های پیشرفت فرهنگی

کسب درآمد به هر قیمتی

بلیط و ویزا 9 روزه تایلند، پاتایا بانکوک-تعطیلات آبان و تبلیغاتی در مورد تورهای شمال کشور با قیمت های مخصوص تعطیلات آبان !

تدبیر24 : یکی از سرمایه های هر کشوری که معمولا در میان زرق و برق های اقتصادی و سیاسی کمتر دیده میشود سرمایه های فرهنگی است . به عنوان مثال معیار ارزیابی کشور ها و رده بندی هایی که معمولا از آن ها انجام می شود بیشتر جنبه مادی دارد . چند مورد از اصلی ترین پارامتر هایی که در این ارزیابی ها مد نظر قرار می گیرند میزان رشد اقتصادی و توسعه صنعتی و وضعیت مالی کشور ها می باشند . توجه به فرهنگ کشور ها در این گونه ارزیابی ها معمولا یک مورد حاشیه ای و جنبی به حساب می آید .

متاسفانه مدتی است که در کشور ما نیز اغلب توجه ها به سمت مسائل اقتصادی و معیشتی رفته و کمتر کسی پیدا می شود که در باب مشکلات و تهدید های فرهنگی ای که امروزه دچار آن شده ایم ابراز نگرانی کند و به فکر راه چاره ای برای این معضلات باشد . هجم زیاد مشکلات اقتصادی و اجنماعی شاید موجب کاهش حساسیت جامعه روی مسائل فرهنگی شده است وگرنه تاریخ حکایت از پیشتازی ایرانیان در عرصه های فرهنگی دارد .

یکی از پدیده های زشتی که اخیرا دامن فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی ما را گرفته ترویج توهین به عقاید و مقدسات مردم با استفاده از پیامک و شبکه های اجتماعی است . مشاهدات حاکی از آن است که در حین فرا رسیدن هر مناسبت ملی و مذهبی گروهی با به کاربردن ادبیات طنز و گاها هجو سعی در اشاعه تفکرات غیر انسانی خود داشته و در این راه از اعمال هرگونه خشونت کلامی و اهانت به مقدسات مردم کوتاهی نمی ورزند . انبوه پیامک های توهین آمیز در غالب طنز و شکل گیری صفحاتی با هدف زیر سوال بردن مبانی دینی و مذهبی در شبکه های اجتماعی از مواردی است که این روز ها به خصوص در آستانه فرارسیدن سالگرد قیام عاشورای حسینی مشاهده می شود . این افراد با استفاده قانون نانوشته (( کسی که به باور ها و ارزش های خود بخندد دیگر از آن ها دفاع نخواهد کرد )) سعی در کم اهمیت جلوه دادن ارزش های جامعه دارند .

در همین رابطه اخیرا مشاهده شده پیامکی های انبوه تبلیغاتی با متن : بلیط و ویزا 9 روزه تایلند، پاتایا بانکوک-تعطیلات آبان و تبلیغاتی در مورد تورهای شمال کشور با قیمت های مخصوص تعطیلات آبان منتشر گردیده است!

ارسال کنندگان این پیام ها و به وجود آورندگان این شبکه ها همواره از توجه به یک نکته اساسی غافل اند ، نکته ای که اگر مورد توجه قرار دهند شاید دیگر وقت خود را برای کارهایی از این دست هدر ندهند و آن نکته هم چیزی جز اعتقادات عمیق و قلبی مردم مسلمان و انقلابی ایران به راه و روش امام حسین (ع) و ائمه اطهار نیست . یکی از عوامل مهمی که باعث شده امروز نام ایران در دنیا از اهمیت خاصی برخوردار باشد همین اعتقادات پاک و ارزشمند بوده ، اعتقاداتی که در آخرین نمونه تاریخی اش موجب هشت سال ایستادگی و دفاع مقدس شد . دفاعی که همه زورگویان و متجاوزین را شگفت زده کرد . جنگی که قوی ترین سلاح رزمندگانش ایمانشان بود . رزمندگانی که با رمز (( یا زهرا )) و (( یا حسین )) دشمن متجاوز را از خاکشان بیرون راندند .

رشد روز افزون و چشمگیر هیات های مذهبی و دسته های عزاداری نشان دهنده این است که مردم ما هرگز قیام عاشورا را از یاد نبرده و همواره نیز سعی در بهتر برگزار کردن این مراسم ها دارند . هرچند که ممکن است عده ای نیز در اجرای صحیح این گونه از آیین های مذهبی دچار لغزش و اشتباهاتی نیز بشوند اما این امر باعث نشده تا کوچکترین خللی در اعتقاد راسخ مردم به مبانی دینی شان وارد شود . افرادی هم که همه تلاش خود را در منحرف کردن و به سخره گرفتن اعتقادات مردم به کار گرفته اند روزی از اعمال خود پشیمان خواهند شد .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
0
2
اینا با همه چی مثل پول رفتار می کنند
نظر شما: