واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹

نامه کودکان به مسئولان

روابط عمومی شورای شهر تهران گفت: کودکان اصلی ترین قشری هستند که از آلودگی هوای پایتخت لطمه می بینند و باید بیشترین مطالبه را از نمایندگان خود در پارلمان شهری داشته باشند .

به گزارش تدبیر24 به نقل از مهر، سید جمال هادیان طبائی زواره با بیان این که هوای سالم حق همه شهروندان است، به ویژه کودکان، گفت:این قشر آنگونه که باید از ضررهای هوای ناپاکی که در آن نفس می‌کشند و خطراتی که آنها را تهدید می‌کند  آگاهی ندارند.

وی ادامه داد: عوامل متعددی در بروز این وضعیت دخیل هستند و شهروندان و به ویژه کودکان همواره در خطر ابتلا به بیماری های خطرناک و صعب العلاج یا عواقب آنها در بزرگسالی قرار دارند بدون آنکه بتوانند به عاملان و مقصران اصلی این وضعیت اعتراضی بکنند. نمایندگان مردم در پارلمان شهری بیش از همه نسبت به عوارض این معظل برای شهروندان آگاه و حساس هستند و بارها در چارچوب نقش نظارتی خود به مسئولان هشدار داده‌اند.

هادیان با اشاره به برگزاری دارد نخستین جشنواره، نقاشی کودک و نوجوان شهربا موضوع آلودگی هوا گفت: تاکنون 0 نهاد اجتماعی و NGOها و بخش های مختلف شهرداری برای همکاری در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند همچنین سازمان محیط زیست نیز قول همکاری داده اما هنوز نحوه مشارکت این سازمان مشخص نیست .

وی اضافه کرد : ایجاد فضای مطالبه هوای پاک به عنوان یکی از حقوق مسلم شهروندی از مسوولان و ترویج فرهنگ حفاظت از آن، آشنا شدن بیشتر مردم به وظایف و عملکرد شورای اسلامی شهر و ایجاد ارتباط سازنده میان شهروندان و نمایندگانشان در پارلمان شهری، آشنایی کودکان و نوجوانان با تبعات منفی آلودگی هوا بر بهداشت و سلامت،ایجاد انگیزه و عزم اجتماعی نهاد‌های مسئول به منظور مبارزه با آلودگی هوا وـ آشنایی کودکان و نوجوانان به خطرات ناشی از آلودگی هوا بر قدرت یادگیری از اهداف این جشنواره است .

هادیان با بیان این که کودکان می توانند مطالبات خود را در قالب نامه به مسئولان بنویسند گفت:  این جشنوراه برای گروه سنی 7 تا 14 سال (مقطع تحصیلی دبستان و راهنمایی) طراحی شده است بنابراین تمامی دانش آموزان از کلاس اول دبستان تا سوم راهنمایی شهرتهران میتوانند دراین جشنواره شرکت کنند .

به گفته وی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به 35 اثر برتر جوایزی اهدا می شود همچنین از 3 تن از روزنامه نگارانی که در حوزه محیط زیست تلاش کرده اند تقدیر می شود .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: