واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
احمد عسیری:

مصر پیشنهاد اعزام ۴۰ هزار نیرو به یمن را داد/به دنبال پیروزی نظامی در یمن نیستیم!

سخنگوی ائتلاف عربی مدعی شد که این ائتلاف به دنبال پیروزی نظامی در یمن نیست.
تدبیر24 »احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف عربی و مشاور وزیر دفاع عربستان در گفت‌وگو با برنامه "مع ترکی الدخیل" که از شبکه ماهواره‌ای العربیه پخش می‌شود، مدعی شد: ما به دنبال پیروزی نظامی در یمن نیستیم. ائتلاف عربی دنبال سه مساله اصلی است، یکی حفظ ساحتار دولت یمن، دوم ادامه فعالیت دولت "مشروع" یمن و از بین نرفتن آن و سوم کاهش خطراتی که حوثی‌ها برای مردم یمن دارند. حفاظت از مرزهای عربستان و اجازه ندادن به حوثی‌ها برای تأثیر گذاشتن بر زندگی عربستانی‌ها و یمنی‌های ساکن مرزها نیز از اهداف ماست.

وی گفت: بخشی از اهداف ائتلاف محقق شده است. ادامه عملیات ائتلاف و افزایش تعداد کشورهای شرکت کننده در آن به دلیل ایمان این کشورها به اهداف ائتلاف و عدالت مساله‌ای است که ما از آن دفاع می‌کنیم!

احمد عسیری ادعا کرد: امنیت یمن بخشی از امنیت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است و هرگونه تهدیدی علیه  مرزهای عربستان بر تمامی این کشورها تأثیر خواهد گذاشت. حوثی‌ها از روش گرسنه نگه داشتن ۲۶ میلیون یمنی تلاش می‌کنند تا دستورکارهای خارجی را با زور و تحت تهدید سلاح بر یمنی‌ها تحمیل کنند برای همین کشورهای ائتلاف امکان ندارد دست روی دست بگذارند.

وی مدعی شد: دو سال بعد از آغاز عملیات ائتلاف داعش و القاعده بیش از ۸۰۰ عضو خود را از دست داده‌اند. هیبت دولت یمن بازگشته و خسارت‌های ائتلاف در مجموع یک پنجم آن چیزی است که در عملیات آموزشی رخ می‌دهد و این میزان بسیار اندکی در مقایسه با جنگ عراق و افغانستان است!

عسیری گفت: کاهش میزان خسارت‌های ائتلاف عربی در جنگ یمن به روش خوبی برمی‌گردد که ائتلاف از آن استفاده می‌کند. دلیل دوم نیز این است که حوثی‌ها نمی‌توانند به ما خسارت بزنند. به عنوان مثال حوثی‌ها ۴۸ موشک را به خاک عربستان شلیک کرده‌اند که تمامی آن‌ها از سوی سامانه دفاع هوایی عربستان به طور صد در صد رهگیری شد!

وی تأکید کرد: تعداد افرادی که از طریق مرزها بین عربستان و یمن در ماه قبل از عملیات ائتلاف به عربستان می‌آمدند به ۱۸ هزار و ۶۵۱ تن می‌رسید اما اکنون این میزان به ۲۶۱۹ تن کاهش یافته است. این افراد اکنون خطر محسوب نمی‌شوند چراکه غالبا از "ظلم حوثی‌ها" فرار می‌کنند یا اینکه دنبال کار در داخل عربستان می‌گردند.

عسیری مدعی شد: مراکز و روستاهای مرزی عربستان با آغاز عملیات در یمن در معرض ۲۰ تا ۵۰۰ خمپاره در روز قرار می‌گرفت اما اکنون به تنها ۴۰ حمله کاهش یافته است و نشان دهنده موفقیت نیروهای عربستانی است.

وی تأکید کرد: عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر به دولت عربستان و ائتلاف پیشنهاد داده بود که نیروهایی را در خاک یمن مستقر کند. اما در آن زمان ما درباره ۳۰ الی ۴۰ هزار سرباز مصری به عنوان نیروی زمینی صحبت می‌کردیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: