واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
عضو مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم:

نبايد به خاطر كارشكني افراطيون دلسرد شويم

يک عضو مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم با بيان اينکه انتخاب دکتر روحاني به رياست جمهوري بهترين اتفاق ممکن بود و بايد از اين فرصت بهترين استفاده را براي آگاهي مردم برد، گفت: اگر چه کارشکني‌هايي در کار آقاي روحاني که با اميد مردم براي تغيير شرايط کشور روي کار آمده وجود دارد، اما ما بايد روحيه اميدواري مردم را حفظ کرده و با فشار اين آقايان نا‌اميد نشويم.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيدرضا برقعي در گفت‌و‌گو با ايلنا با اشاره به فرارسيدن موعد معرفي وزراي دولت يازدهم از سوي دکتر روحاني به مجلس شوراي اسلامي و فشار برخي اصولگرايان براي تحميل وزرايي به رئيس‌جمهور جديد، اظهار داشت: آنچه مسلم است نبايد از اين انتخابي که به وجود آمد و حاصل حضور اميدوارانه مردم براي تغيير شرايط اوضاع کشور بوده، سوء استفاده کرد اما متأسفانه برخي قدرت طلبان پس از 8 سال که همه حکومت دستشان بود، باز هم فقط و فقط به فکر منافع خود هستند.

وي با بيان اينکه انتخاب آقاي دکتر روحاني به رياست جمهوري و تغيير شرايط سياسي- اجتماعي کشور، يک حادثه و لطف الهي بود، گفت: مردم پس از خستگي چند ساله، به آقاي روحاني و اصلاح‌طلبان روي آورده و يک شادماني و تحولي در روحيه مردم پيدا شد و از اين رو نبايد جرياناتي باعث شوند اين روحيه مردم از بين برود.

عضو مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم، با بيان اينکه آقاي روحاني مشکلات و موانع زيادي پيش رو دارد، گفت: هر مقدار که آقاي روحاني، موفق به ساماندهي اوضاع شود، قابل توجه و قابل تقدير است و بايد از آن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام و‌‌المسلمين برقعي گفت: اگر چه برخي با فشار به آقاي روحاني فقط به دنبال منافع خود هستند، اما ما نبايد خودمان را به اين دليل که حالا کار شکني‌هايي در کار رئيس‌جمهور جديد مي‌شود، دلسرد کنيم.

وي افزود: هيچ ترديد نکنيم که جريان‌هايي در ايران هست که در مقابل هر نوع اعتدال و اصلاح‌طلبي و روش منطقي کار شکني مي‌کنند، ولي اين دليل نمي‌شود کساني که در مسائل اساسي مثل‌‌ همان اصلاحات و اعتدال و جريان اميدواري مردم و سر و سامان گرفتن اوضاع دلسرد شوند، چرا که آنچه مسلم است از ديدگاه هر سياستمدار آشنا به مسائل جهاني و داخلي و خارجي کشورمان، و هر کسي، همه مي‌دانند در انتخابات اخير، آن چيزي که بهترين بود شد.

وي ادامه داد: ممکن است کسي ادعا کند موارد بهتر از اين داشتيم و حتي شرايط بهتر از اين را مي‌شد فراهم کرد، اما آنچه که شد با توجه به امکانات موجود و شرايط کنوني، يک تحول در اجتماع است، چرا که چند سال شاهد فريب کاري، فشارهاي اقتصادي بر روي مردم و فشارهاي روحي رواني بر جريانات مختلف سياسي-اجتماعي بوديم، که با انتخاب آقاي روحاني يک تحول اساسي رخ داد و اين بهترين اتفاق ممکن بود.

استاد حوزه علميه قم، تأکيد کرد: ما از اين شرايط به وجود آمده، بايد حداکثر بهره‌برداري را ببريم و مردم را نسبت به مسائلي که در 8 سال گذشته براي کشور اتفاق افتاد آگاه کنيم و باز توضيح دهيم که کشور در چه شرايطي سامان مي‌گيرد؛ يعني اين سوال را مطرح کنيم که آيا با دعوا و درگيري و نه گفتن به همه قدرت‌هاي جهاني، کار درست مي‌شود؟

حجت‌الاسلام و‌المسلمين برقعي گفت: بنابراين اين شرايطي که پيش آمده را بايد قدرداني کرد و روحيه اميدوارانه‌مان را حفظ کنيم.

وي افزود: البته کارشکني‌ها به انواع مختلف از روزي که نام ايشان از صندوق‌هاي رأي بيرون آمدند و رئيس‌جمهور منتخب مردم شدند، شروع شده و ادامه هم خواهد داشت اما اين طرف هم بايد کارش را انجام دهد.

عضو مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم، گفت: جريان‌هاي موجود و داراي اهرم‌هاي سياسي و اجتماعي کارهايي را مي‌کنند اما اين دليل نمي‌شود ما از مواضع خود و اين اميدي که در مردم ايجاد شده، عقب‌نشيني کنيم.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين برقعي با اشاره به تلاش برخي از نمايندگان مجلس براي فشار به آقاي روحاني براي عدم معرفي برخي از وزراي دلخواه به بهانه‌هايي همچون فتنه‌گري و... گفت: طبيعي است که هيچ حرکتي از حرکات نمايندگان مجلس از ديد مردم پنهان نيست شرايط زمان اجازه نمي‌دهد، يک جمعي پشت پرده کاري کنند. مردم به برکت رسانه‌ها به دقت کارهاي نمايندگان مجلس را بررسي و از اين رو آن‌ها بايد بدانند که حرکاتشان از ديد مردم پنهان نيست و درباره هر کدام قضاوت مردمي مي‌شود؛ آن‌ها اگر اين فکر را مي‌کنند اشتباه است.

وي با بيان اينکه آقايان نبايد فراموش کنند که آقاي روحاني مورد تأييد مردم قرار گرفت، گفت: حقيقتا مردم نسبت به نمايندگاني که در مجلس هستند حساس هستند و پيگيري مي‌کنند که آن‌ها در مقابل خواسته‌هاي مردم چه عکس العملي دارند؛ اين‌ها يک مقدار فضاسازي است که روحيه اين طرف را بشکنند و الا در موقعي که رهبري حکم آقاي روحاني را تنفيذ کنند، اين گروه فضا ساز خيلي نمي‌توانند کاري کنند. اين جنگ رواني است و مي‌خواهند اين روحيه مردم را بشکنند که اين روحيه هم خيلي مهم است و از اين رو ما بايد روحيه اميدواري مردم را حفظ کرده و با فشار اين آقايان نا‌اميد نشويم.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين برقعي گفت: بنابراين هر حرکت نمايندگان مجلس در همراهي يا عدم همراهي با رئيس‌جمهور منتخب مردم، مورد قضاوت مردمي قرار مي‌گيرد.

عضو مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم، گفت: معلوم است يک جرياني که بعد از گذشت 8 سال که با سوار بودن بر اريکه قدرت، کشور را به اين شرايط رساندند و اکنون خود را در پايان کار مي‌بيند، مي‌خواهد جنگ رواني ايجاد کرده تا روحيه اميد مردم را بشکنند، اما انشاءالله بعد از حکم تنفيذ رهبري اين شرايط بسيار تغيير پيدا خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: