واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
نوبخت:

برنامه ای پنج محوری در چهارچوب اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به همه دستگاه ها ابلاغ شد

سخنگوی دولت گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برنامه ای را با پنج محور در چهارچوب اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برای ارتقای توان تولید ملی، تامین مالی و سرمایه گذاری، فناوری، تجارت خارجی، اشتغال و توانمندسازی نیروی کار تهیه و به همه دستگاه ها ابلاغ کرد.
تدبیر24 »محمد باقر نوبخت روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: سازمان برنامه و بودجه به عنوان دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پس از نامگذاری سال 1396 با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برای پنج شاخص مهم ارتقای توان تولید ملی، تامین مالی و سرمایه گذاری، فناوری، تجارت خارجی، اشتغال و توانمندسازی نیروی کار برنامه ای را تهیه کرد.
وی ادامه داد: در این برنامه یک تقسیم کار ملی برای هر کدام از دستگاه های مسوول و دستگاه هایی که در این زمینه ماموریت دارند، انجام شده است و در نخستین جلسه به همه دستگاه های ملی ابلاغ شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: این سازمان نظرات خود را در خصوص این برنامه ها اعلام کرد و مقرر شد دستگاه ها در سطح ملی برای تحقق شعار سال دستورالعمل اجرایی خود را فراهم کنند مانند اتفاقی که در سال گذشته برای رونق تولید صورت گرفت.
نوبخت افزود: یعنی برای 7500 واحد 16 هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای ارتقای تولید اختصاص یافت که براساس گزارش های موجود این 7500 واحد به حدود 23 هزار واحد و تسهیلات 16 هزارمیلیارد تومان به حد 17 هزارمیلیاردتومان تسهیلات پرداخت شده است.
سخنگوی دولت گفت: در دومین جلسه همه استانداران از سراسر کشور فراخوان شدند و این برنامه ای را که در سطح ملی با دستگاه های اجرایی و وزرا در جلسه اول داشتیم را در آن جلسه با استانداران تشکیل شد و در جلسه امروز جمع بندی نظرات دستگاه های ملی در این تقسیم ملی چه ماموریت و وظایفی دارند بود.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز تمامی دستگاه ها اعم از بانک مرکزی، وزارتخانه های راه و شهرسازی،صنعت و معدن، علوم،تحقیقات و فناوری و وزارت کشاورزی نظراتشان را نسبت به این تقسیم کار ارائه کردند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی امروز پنج برنامه محوری برای تولید و اشتغال در چهارچوب اقتصاد مقاومتی را بر همه دستگاه ها تعیین کرد و دستگاه ها دقیقا می دانند که چه کاری را باید انجام دهند.
نوبخت یادآور شد: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی به صورت مستمر به نیابت از ستاد کل فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیگیری این برنامه های ابلاغی را انجام می دهد و گزارش های دستگاه ها را دریافت می کند.
وی در پایان گفت: همه دستگاه ها با انگیزه و اعتقاد برای دستیابی به یک رشد مستمر و شتابان اقتصادی ماموریت هایشان را در این جلسه دریافت کردند و در جلسه های آینده نتیجه اقدامات در سطح قوه مجریه برای تحقق این شعار و در واقع راهبردی که رهبری برای تولید و اشتغال مشخص کردند، اعلام می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: