واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
ناصری:

جامعه فریب شعارهای پوپولیستی را نمی‌خورد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جامعه به اندازه کافی هوشیار است که فریب وعده‌های پوپولیستی مثل افزایش میزان یارنه‌ها یا عکس گرفتن نامزدها با فقرا را نخورد.
تدبیر24 »عبدالله ناصری در گفت و گو یی درباره تحلیل خود از نحوه مواجهه جامعه با وعده‌های پوپولیستی عده‌ای از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: جامعه نسبتا هوشیار است و متوجه صحنه‌آرایی سیاسی می شود. جامعه شعارهای عوام‌فریبانه را متوجه می‌شود و دست این افراد را می‌خواند.
وی درباره وعده افزایش یارانه‌ها افزود: اکثریت مطلق مردم به نوعی در همه پرسی که در دولت روحانی انجام شد مدافع ادامه پرداخت یارانه‌ها با همین روند موجود بودند اما اکنون هم کارشناسان و هم مردم می‌دانند که یارنه 45 هزار تومانی سهم زیادی در سفره مردم ندارد وبا 90 هزار میلیارد تومانی که در سال بابت یارانه‌ها پرداخت می‌شود می‌توان کارهای بزرگی در کشور انجام داد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه ممکن است وعده افزایش یارانه از سوی بخش‌هایی محدودی از جامعه بسیار فقیر و رنج کشیده شنیده شود اما عموم مردم به این شعار توجه نمی کنند. دولت روحانی چون می‌خواهد عالمانه عمل کند نه پوپولیستی، در پرداخت همین میزان یارانه با مشکل مواجه است. اکثریت جامعه می‌فهمد که این شعارها پوپولیستی است.
ناصری در پایان تاکید کرد: دولت و رسانه‌های همسو با دولت باید با آمار و ارقام آثار اقدامات پوپولیستی که در سال‌های گذشته انجام شده است را برای مردم تشریح کنند تا مردم آثار تخریبی این اقدامات در فاصله سال‌های 84 تا 92 را متوجه شوند. باید واقعیت‌های جامعه در آن هشت سال که نتیجه عملکرد آدم‌های ناکارامد و بچه سالی است کخه حتی توان اداره یک اداره کل را ندارند بیان شود. نباید از کنار این مسائل به راحتی گذشت چون این موضوعاتی مثل تخلفات دولت نهم و دهم به حقوق شهروندی مردو مرتبط است و باید گفته شود که  در آن هشت سال چگونه حقوق شهروندی مردم نادیده گرفته شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: