واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

مذاکرات داغ بازار فیلم جشنواره فجر و انتظار برای توافق

بازار فیلم جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی چارسو همزمان با این جشنواره برپا شد و به گفته شرکت کنندگان ، مذاکرات برای خرید، فروش، مشارکت و انتخاب فیلم ها برای نمایش پی در پی و فشرده بود.
تدبیر24 »مانفرد کریش (Manfred Kritsch) مدیر بخش فروش آسیا در شبکه تلویزیونی دویچه وله در مورد شیوه برگزاری بازار فیلم روز جمعه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: محل برگزاری، غرفه ها و دکوراسیون بازار بسیار مناسب است.
وی که 14 سال به صورت مستمر در بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر شرکت می کند گفت: ما تنها فیلم های مستند در زمینه های گوناگون فرهنگی، محیط زیست، علمی و تاریخی و تهیه می کنیم و برای فروش این محصولات به همه خریداران در منطقه آسیا به تهران می آییم.
کریش در مورد اینکه آیا امکان سرمایه گذاری مشترک بین دویچه وله و یکی از شرکت های ایرانی برای تولید مستند مشترک وجود دارد یا خیر گفت: ما محصولات و مستندهایی داریم که برای شرکت های ایرانی جدید است و بر اساس سیاست و استراتژی دویچه وله محصولاتی را عرضه می کنیم که خود این شرکت ها ندارند.
وی در مورد تعامل ها در بازار جشنواره فجر و موفق بودن یا نبودن آن گفت: گفت وگوهای اولیه خیلی خوبی داشتیم و شرکت های زیادی به محصولات ما علاقه داشته اند باید ببینیم به توافق می رسیم یا خیر.

***فیلم های ایرانی خوبی دیدیم
کاوی جومانی (Kavi Jumani) مدیر شرکت فیلمسازی و توزیع فیلم کریسکو از امارات متحده عربی نیز در مورد حضور در بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: چهارمین بار است که در بازار فیلم فجر شرکت می کنیم.
وی ادامه داد: اما اولین بار است که از وقتی جشنواره به صورت مستقل از جشنواره ملی برگزار می شود در بازار فیلم حاضر می شویم.
جومانی در مورد فعالیت های شرکت کریسکو توضیح داد: ما فیلم های سینمایی، انیمیشن و مستند را پخش می کنیم اما فیلم های سینمایی اولویت اول ماست.
مدیر شرکت جومانی افزود: بازار فیلم ایران خوب است، با بعضی سینماگران ایرانی ملاقات و گفت وگو کرده ایم. بازار به خوبی برگزار شده است؛ دو فیلم ایرانی را دیدیم و ممکن است برای توزیع آنها در امارات مذاکره کنیم.
به گزارش ایرنا، بازار فیلم جشنواره فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
در این بازار 47 غرفه متشکل از 19 غرفه خارجی از کشورهای آلمان، اتریش، امارات متحده عربی، هنگ کنگ، لبنان، افغانستان، انگلیس، هند، موناکو و قزاقستان و 28 غرفه متعلق به شرکت های فیلمسازی داخلی حضور داشت.
همچنین 19 شرکت خارجی و 26 شرکت داخلی به عنوان خریدار نام خود را ثبت کرده اند.
بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر از سال 1998 (1376) راه افتاد و تا سال 2004 به شرکت های فیلمسازی ایرانی اختصاص داشت و از آن به بعد با حضور شرکت های خارجی لقب بین المللی گرفت.
از سال 94 که بخش بین الملل از بخش ملی جشنواره فیلم فجر جدا شد؛ بازار فیلم نیز همزمان با بخش بین الملل برگزار می شود.
سی وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر از یکم اردیبهشت شروع شده و امروز جمعه پایان می یابد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: