واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

تاکید آلمان بر ضرورت ادامه مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا

آلمان در نشست اروپایی‌ها درباره آنکارا تاکید کرد که به‌رغم تمام نقض‌های حقوق بشری در کارنامه ترکیه نباید مذاکرات درباره عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا خاتمه یابد چرا که این کشور برای منافع اروپا اهمیت دارد.
تدبیر24 »به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتریش خواستار پایان کامل مذاکرات ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپاست و تاکید دارد رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه "اصول ابتدایی قوانین و هنجارهای دموکراتیک اتحادیه اروپا را نقض کرده و صلاحیت عضویت در این نهاد سیاسی – اقتصادی را ندارد."

با این وجود سایر کشورهای عضو چندان تمایلی نداشتند که این متحد مهم ناتو که برای امنیت اروپا مهم در نظر گرفته می‌شود، دچار دردسر شود. زیگمار گابریل،‌ وزیر امور خارجه آلمان گفت: دولت برلین شدیدا مخالف قطع مذاکرات است و این اقدام، واکنشی کاملا غلط خواهد بود.

گابریل در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در مالت گفت: حتی زمانی که دیکتاتوری نظامی در آنجا (ترکیه) وجود داشت،‌ ما ترکیه را از ناتو مستثنی نکردیم.

ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه هم تاکید کرد که مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه باید توضیحاتی ارائه دهد تا امید برای پیشبرد اوضاع به وجود آید. با این وجود او گفت، اگر اردوغان خواستار احیای مجدد مجازات اعدام شود که برای بسیاری از کشورهای عضو خط قرمز محسوب می‌شود، این اقدام می‌تواند فورا تمام جنبه‌های عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را از بین ببرد.

در همین حال وزیر امور خارجه اتریش خواستار توقف مذاکرات شد و خطاب به همتایان اروپایی‌اش تاکید کرد که موضع اتریش قاطع است. او گفت: کاملا اشتباه است که مذاکرات الحاق را ادامه دهیم چرا که ترکیه هر سال بیشتر و بیشتر از ارزش‌های اروپا دور می شود. نهایتا باید یک تصمیم روشن بگیریم. 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: