واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱

لزوم بی‌طرفی مدیران دستگاه‌های دولتی در انتخابات/اهواز در بسیاری شاخص‌ها دارای بدترین وضعیت است

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان این اینکه کارمندان دولت و مدیران به هیچ‌وجه حق استفاده از امکانات و وقت اداری به سود یا زیان کسی در انتخابات را نخواهند داشت، گفت: لزوم بی‌طرفی و عدم جانبداری از سوی مدیران دستگاه‌های دولتی از ضرورت‌ها و تکالیف در انتخابات پیش‌رو خواهد بود.
نبی‌الله خون‌میرزایی در جلسه شورای اداری شهرستان اهواز که صبح امروز (یک‌شنبه، 10 ادیبهشت‌ماه) در تالار اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: لازم است سیاست‌های کلی دولت تدبیر و امید در سال 1396 نیز مدنظر باشد که همانند سال‌های گذشته که رهنمودهای رهبری سرلوحه کار دولت بود، در سال جدید نیز کلیه سیاست‌های دولت بر اساس اولویت در دستور کار قرار بگیرند.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل و تداوم جلسات هماهنگی بین دستگاهی و شوراهای شهرستانی که تا حد زیادی مغفول مانده است، گفت: ضرورت دارد این هماهنگی‌های بین دستگاهی بیشتر شود و جلسات شورای اداری نیز به صورت ماهانه برگزار شود. تقویت تعامل و هم‌افزایی بین دستگاهی از ضرورت‌های کار است که در قالب هماهنگی‌های بین دستگاهی عملی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه سهم شهرستان اهواز از بودجه‌ها و امکانات باید با توجه به شاخص‌های شهر اهواز مدنظر شورای اداری و دستگاه‌های مختلف باشد، گفت: متأسفانه در بسیاری از این شاخص‌ها، شهرستان اهواز دارای بدترین وضعیت است که بخشی از آن ناشی از مشکلات خاص شهرستان اهواز می‌شود و بخشی نیز به قرار گرفتن ادارات اهواز در زیر سایه ادارات کل بازمی‌گردد.

خون‌میرزایی اضافه کرد: ادارات شهرستانی باید سعی کنند که جایگاه سازمانی خود را اعاده و به‌صورت مستقل عمل کنند و من در این زمینه از مدیران شهرستان گزارش کار و توضیح خواهم ساخت.

وی در ادامه بر لزوم تسری پیدا کردن خدمات از هسته مرکزی شهر به روستاها تصریح کرد و گفت: لازم است خدمات با سنجش شاخص‌های مورد نظر و ارزیابی کمی آن‌ها در تمام شهرستان گسترش پیدا کند؛ چراکه در بسیاری از شاخص‌ها، وضعیت روستاهای اطراف اهواز علاوه بر این‌که بسیار پایین است، نسبت به میانگین شاخص‌های روستایی استان خوزستان نیز زیر حد متوسط است.

سرپرست فرمانداری اهواز تأکید کرد: ضرورت دارد مدیران دستگاه‌ها در عالی‌ترین سطح در جلسات شورای اداری و کارگروه‌های مرتبط حضور پیدا کنند و مدیران شهرستان نیز گزارش عملکرد خود را با رسانه‌ها در میان بگذارند تا زحمات آن‌ها از دید مردم مغفول نماند.

وی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر اشاره کرد و گفت: جایگاه انتخابات به لحاظ اهمیت و رده‌های مدیریت که مستقیم با رأی مردم یا با واسطه تعیین می‌شوند، از اصول خدشه ‌ ناپذیر و ارکان جمهوری اسلامی و روح قانون اساسی است و ما باید این دستاورد باارزش انقلاب را به بهترین نحو نهادینه و به نسل بعد منتقل کنیم.

خون‌میرزایی از فرمانداری اهواز به‌عنوان هماهنگ‌کننده و مدیریت‌کننده در اجرای انتخابات نام برد و افزود: هیأت اجرایی برگزیده مردمی نیز مجری انتخابات هستند.

وی ادامه داد: اگرچه ما نمایندگان دولت مستقر هستیم، ولی به هیچ‌وجه کارمندان دولت و مدیران حق استفاده از امکانات و وقت اداری به سود یا زیان کسی را نخواهند داشت؛ ضمن اینکه لزوم بی‌طرفی و عدم جانبداری در انتخابات از سوی مدیران دستگاه‌های دولتی از ضرورت‌ها و تکالیف در انتخابات پیش‌رو خواهد بود.

سرپرست فرمانداری اهواز خاطرنشان کرد: جلوگیری از استفاده از امکانات دولتی در راستای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها نیز دیگر موضوعی است که باید به آن توجه کرد؛ زیرا یکی از حُسن‌های انتخابات شورا در شهرستان‌ها این است که تعداد زیادی نامزد در صحنه حضور دارند و شور انتخاباتی بالا می‌رود و از طرفی ممکن چند تن از این نامزدها جزو آشنایان و بستگان ما باشند و باید مراقب باشیم تا از امکانات و امانت‌هایی که در دست داریم استفاده‌ای در این جهت نکنیم.

وی در پایان بر لزوم تشدید مراقبت‌های حفاظتی و حراستی از ادارات، سازمان‌ها،‌ شرکت‌ها و کلیه دستگاه‌ها تا پایان انتخابات و همچنین آمادگی مدارس و ادارات و مراکز آموزشی جهت همکاری یا ستاد انتخابات و تأمین نیازمندی‌ها در این زمینه تأکید کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: