واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

مونا را 7 سال پیش در تهران خریدیم و به شهرستان آمدیم تا اینکه ...

اعضای خانواده‌ای که هفت‌سال قبل نوزاد دختری را در تهران خریده بودند، هنگام ثبت نام دخترشان در مدرسه راز هفت‌ساله‌شان فاش شد.

تدبیر24 » ابتدای مهرماه سال گذشته بود که مسئولان مدرسه‌ای در یکی از شهرهای غربی کشور مأموران پلیس را از جعلی بودن شناسنامه دانش‌آموزی با خبر کردند. مسئول مدرسه گفت: ساعتی قبل خانواده‌ای به مدرسه آمدند تا دختر هفت‌ساله‌شان را ثبت نام کنند. وقتی شناسنامه دختر هفت‌ساله را که مونا نام دارد، بررسی کردم متوجه شدم شناسنامه جعلی است.

بعد از آن بود که مأموران برای مشخص شدن موضوع مشخصات شناسنامه مونا را از سازمان ثبت احوال استعلام گرفتند که مشخص شد شناسنامه مونا جعلی است و مشخصات آن در سامانه ثبت احوال ثبت نشده است. بنابراین پدر مونا به دستور قاضی پرونده برای تحقیقات بازداشت شد. وی در بازجویی‌ها گفت: چندین سال قبل من و همسرم با هم ازدواج کردیم‌. چند سالی از ازدواج ما گذشته بود، اما ما بچه‌دار نمی‌شدیم.

آن زمان در تهران زندگی می‌کردیم و چند بار هم تصمیم گرفتیم از سازمان بهزیستی نوزادی را برای سرپرستی قبول کنیم، اما موفق نشدیم تا اینکه هفت‌سال قبل یکی از همسایه‌ها ما که چند فرزند داشت بچه‌ای دوباره به دنیا آورد. آنها وضع مالی خوبی نداشتند که متوجه شدم قصد دارند نوزادشان را بفروشند. بنابراین من و همسرم که فرزندی نداشتیم دختر آنها را به مبلغی خریدیم و برای ادامه زندگی از تهران به شهرستان آمدیم تا زندگی تازه‌ای را شروع کنیم. وی ادامه داد: پس از این خدا به من و همسرم دو فرزند داد، اما ما مونا را مانند فرزندان خودم با جان و دل بزرگ کردیم و هر‌گز دوست نداشتیم او متوجه شود که پدر و مادر واقعی‌اش ما نیستیم تا اینکه وقتی او را در مدرسه ثبت نام کردم راز زندگی او فاش شد.

از آنجایی که متهم مدعی شده بود مونا را در تهران از خانواده‌ای خریده است پرونده برای رسیدگی به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. قاضی سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران پرونده را برای رسیدگی و شناسایی خانواده دختر هفت‌‌ساله در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار داد. تحقیات درباره این پرونده ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: