واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

سامانه موشکی تاد در کره جنوبی عملیاتی شد

سیستم موشکی تاد که با جنجال بسیاری به کره‌ جنوبی فرستاده شد، عملیاتی شده و اکنون قابلیت دفاع در برابر موشک‌های احتمالی کره شمالی را دارد.
تدبیر24 »سامانه ضد موشکی تاد که توسط آمریکا طراحی شده و برای شناسایی و دفع موشک‌های پرتاب شده از سوی طرف مقابل برنامه ریزی شده است، چندی قبل در کره‌ جنوبی مستقر شد. اکنون بنا بر اعلام مقامات آمریکایی این قابلیت را دارد که عملیات خود را آغاز کند.

در همین راستا راب منینگ، سخنگوی نیروهای آمریکایی در کره‌ جنوبی اعلام کرد: این سامانه وارد فاز عملیاتی شده و قابلیت رهگیری موشک‌های احتمالی کره شمالی و دفع آنها را دارد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند، در حال حاضر این سامانه می‌تواند عملیات اولیه خود را انجام دهد.

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: برای اینکه این سامانه موشکی بتواند عملیات خود را به صورت کامل انجام دهد باید باقی اجزا و تجهیزات آن وارد کره‌ جنوبی شود که بر همین اساس این سیستم در اواخر امسال به طور کامل وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

استقرار این سامانه موشکی با مخالفت چین مواجه شد زیرا پکن نگران است که این سامانه ضد موشکی باعث برهم خوردن توازن استراتژیک در منطقه شده و رادارهای این سیستم باعث تداخل امنیتی در عملیات نظامی این کشور شود.

با این حال آمریکا این اتهامات را رد کرده و اعلام کرد که از این سیستم تنها برای دفاع استفاده خواهد شد.

اخیرا تنش‌ها در شبه جزیره کره در حال افزایش بوده و تهدیدهای مکرر کره شمالی و حضور یک ناوگروه و یک زیردریایی آمریکایی در ناحیه را به همراه داشته است.

سیستم "تاد" (دفاع ترمینال ارتفاع بالا) هفته پیش در یک زمین گلف سابق در مرکز سئونگجو در میان تظاهرات معترضان خشمگین نصب شد. بسیاری از مردم ناحیه بر این باورند که این سیستم هدفی بالقوه برای حملات است و جان ساکنان مجاور آن را به خطر می‌اندازد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: