واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

گزارش "سیگار" از افزایش تلفات نیروهای افغان در درگیری‌ها

طبق گزارش بازرس ویژه دولت آمریکا در بازسازی افغانستان (سیگار)، میزان تلفات نیروهای امنیتی افغان در درگیری با گروه شبه‌نظامی طالبان و سایرین به شدت افزایش یافته است.
تدبیر24 »براساس گزارش این گروه ناظر ۸۰۷ نیروی دفاع ملی و نیروهای امنیتی افغانستان بین اول ژانویه و ۲۴ فوریه کشته شدند.

در این گزارش آمده است: افغانستان همچنان درگیر جنگی مرگبار است. میزان کشته‌های نیروهای افغان در جنگ علیه طالبان و سایر گروه‌های شبه‌نظامی به صورت شوک‌آوری بالاست.  

عموما خشونت‌ها در ماه‌های سرد در افغانستان کاهش پیدا می‌کند اما امسال طالبان همچنان به درگیری با نیروهای دولتی ادامه داده و از جمله می‌توان به حمله مرگبار ۱۹ آوریل به یک پایگاه ارتش افغانستان در "مزار شریف" که جان دست کم ۱۴۴ تن را گرفت، اشاره کرد.

پلیس و یگان‌های ارتش افغانستان سال ۲۰۱۵ کنترل کشورشان را از طرف ناتو بر عهده گرفتند تا امنیت را تامین کنند. طبق گزارش گروه نظارتی مذکور (SIGAR)، ۶۷۸۵ سرباز و افسر پلیس افغان بین اول ژانویه و ۱۲ نوامبر ۲۰۱۶ کشته و ۱۱ هزار و ۷۷۷ تن دیگر زخمی شدند.

دولت افغانستان هنوز آمار دقیقی از ۷ هفته آخر سال ۲۰۱۶ منتشر نکرده اما همان نشان می‌دهد تعداد تلفات نسبت به ۲۰۱۵ حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است. سال ۲۰۱۵ حدود ۵۰۰۰ نیروی امنیتی در افغانستان کشته شدند.

طبق گزارش سیگار، میزان اراضی تحت کنترل دولت و گروه‌های شبه‌نظامی هر دو افزایش داشته و آن مناطقی که سابقا "مورد مناقشه" بود، کاهش یافته است. نیروهای افغان اکنون کنترل ۷ / ۵۹ درصد این کشور را در دست دارند. مناطق تتحت نفوذ یا کنترل طالبان و سایر گروه‌ها هم از ۱۰ درصد به ۱ / ۱۱ درصد رسیده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: