واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

حضور حداکثری در انتخابات، مانور قدرت است

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز گفت: حضور حدأکثری در انتخابات، مانور قدرت جمهوری اسلامی ایران به شمار می‎آید.

تدبیر24 »«پرویز آژیده» در گقت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت شوراها اظهار کرد: شوراهای شهر، مردم‌سالاری دینی را نشان می‌‏دهند و مردم به عملکرد شوراها در راستای توسعه‎ی فرهنگی، اقتصادی و عمرانی حساس هستند. 

وی افزود: هر جا که مردم در تصمیم‌گیری مشارکت کنند، بهترین نتایج عاید خود مردم و کشور شده است و اعضای شورای شهر نیز نمایندگان مردم به شمار می‎آیند که در راستای توسعه‎ی شهری برنامه‌ریزی می‎کنند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز تصریح کرد: تنها افراد آگاه و متخصصی که دلسوز مردم هستند و دست و دل پاک و متعهد شناخته شده‎اند، می‎توانند دلسوزانه به مردم خدمت کنند، افراد کثیری در شوراها تائید صلاحیت شده‎اند، از این‌رو مردم باید خود در شناخت دقت کنند تا دست به انتخاب اصلح بزنند. 

آژیده تصریح کرد: مردم سرمایه‎های اصلی نظام  تلقی می‎شوند و حضور مردم است که انتخابات را معنی‌دار می‎کند. 

 وی با اشاره به این‌که حضور مردم در صحنه‎ی انتخابات پیام وحدتی برای جهانیان است، گفت: دشمنان منتظر تفرقه‎اندازی هستند و ملت ما نیز با نمایش وحدت، بر همگان ثابت خواهند کرد که انتخابات ما فرمایشی نبوده و بلکه رقابت در فضای سالم انجام می‌شود. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با بیان این‌که رعایت اخلاق انتخاباتی باید مورد توجه همگان قرار گیرد، افزود: هر نقدی را نمی‎توان به‌عنوان بی‎اخلاقی تلقی کرد و باید تحمل بیان برخی مسایل مهم را داشته باشیم، چون اگر نقدی نباشد، پویایی و رشد نیز وجود نخواهد داشت. 

آژیده افزود: انتقاد قابل قبول است، اما انتقام نه و تمامی دولت‎ها نقاط قوت و ضعف دارند و باید دولت‎ها را منصفانه نقد شوند تا حد امکان از ایجاد یاس و ناامیدی به خصوص در قشر جوان خودداری شود. 

وی با اشاره به نقش رسانه‎ها در تبیین مسایل انتخاباتی خاطرنشان کرد: رسانه‎ها نیز در  این میان نقش بسیار پررنگی را ایفا می‎کنند و نظارت عمومی توسط رسانه‎ها انجام می‌گیرد و تبیین حقایق و تبیلغ نیز باید منصفانه و به دور از هرگونه غرض ورزی انجام شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: