واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۷۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

درخواست تایوان از چین برای نشان دادن حسن نیت در روابط

رئیس‌جمهوری تایوان در مصاحبه‌ای از چین خواسته تا طرز تفکرش را تغییر داده و نسبت به توسعه روابط با این جزیره حسن‌ نیت داشته باشد.
تدبیر24 » ‌پکن که تایوان را مال خود می‌داند، کانال‌های ارتباطات رسمی با تایپه را به محض روی کار آمدن تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان در مه سال گذشته قطع کرد تا او و حزبش را برای به رسمیت شناختن سیاست "چین واحد" تحت فشار قرار دهد؛ سیاستی که مورد توافق دولت‌های پیشین ناسیونالیست قرار می‌گرفت.

روزنامه "یونایتد دیلی نیوز" که اصلی‌ترین روزنامه تایوان است و روابط نزدیکی با ناسیونالیست‌ها دارد، امروز (چهارشنبه) گزارش داد تسای خطاب به چین گفته است که مناسبات دوجانبه به نفع چین هم خواهد بود.

او از چین خواسته تا طرز تفکرش را تغییر داده و نسبت به گسترش روابط با این جزیره خودمختار حسن نیت داشته باشد.

تسای تاکید کرد،‌ چین باید این مساله را بررسی کند که چطور می‌تواند از حسن نیت در رویکردهای خود استفاده کند. او گفت، ‌شرایط جهانی در حال تغییر است و همین باعث می‌شود تا دو طرف، صلح و ثبات را در روابط دوجانبه خود بگنجانند.

تسای که رهبری حزب "استقلال‌طلب ترقی‌خواه دموکراتیک" را بر عهده دارد، بر حفظ مناسبات صلح‌آمیز بدون تسلیم شدن مقابل چین تاکید دارد.

او تاکید دارد که "شرایط کنونی" را حفظ و به سیاست "چین واحد" اذعان نخواهد کرد. این سیاست تاکید دارد که تنها یک چین وجود دارد اما تعبیرها از آن گسترده است و هر طرف برداشت خودش را درباره اینکه چه کسی باید بر این چین واحد حکومت کند، دارد. 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: