واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳

اجرای صحیح نظام رتبه‌بندی کمکی برای حل مشکلات فرهنگیان/ لزوم توجه دولت به نوسازی ۱۲۰هزار کلاس درس

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وجود حدود ۱۲۰ هزار کلاس درسی دانست که باید تخریب یا بازسازی‌ شوند، افزود: نگرانیم حوادث و اتفاقات غیر‌مترقبه‌ای در این زمینه رخ دهد و کشور دچار یک چالش و تنش شود.

تدبیر24 »مهمترین معضل فرهنگیان را بحث معیشتی‌ و اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر دولت نظام رتبه‌بندی معلمان را رعایت و اجرا کند مسلما این مشکلات تا حدودی حل خواهد شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی مشکل دیگر حوزه آموزش و پرورش را وجود حدود 120 هزار کلاس درسی دانست که باید تخریب یا بازسازی‌ شوند و افزود: متأسفانه بودجه لازم برای این امر از سوی دولت دیده نشده است.

وی افزود: نگرانیم حوادث و اتفاقات غیر‌مترقبه‌ای در این زمینه رخ دهد و کشور دچار یک چالش و تنش شود که مطمئنا این موضوع به مصلحت نیست.

زاهدی ابراز امیدواری کرد دولت با رایزنی‌ مناسب بودجه کافی برای بازسازی و نوسازی این 120 هزار کلاس را فراهم کرده و در اختیار سازمان نوسازی قرار دهد تا این سازمان با کیفیت مطلوب این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مجلس در قانون برنامه ششم طی مصوبه‌ای از آموزش و پرورش خواسته تا حداکثر در مدت دو سال نظام بیمه فرهنگیان را عملیاتی کند، بیان داشت: بسترهای قانونی این موضوع فراهم بوده و آموزش و پرورش می‌تواند با کمک دولت اقدام کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین مجلس در قانون برنامه ششم توسعه پیش‌بینی کرد که مبلغ 3 میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی‌ به مقاوم‌سازی و بازسازی مدارس اختصاص داده‌ شود.

زاهدی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید برای مبلغ 3 میلیارد دلار بودجه‌بندی و زمانبندی‌ مناسب را انجام دهد تا در مدت پنج سال برنامه ششم توسعه این اقدامات صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید براینکه آموزش و پرورش هیچ‌گاه از لحاظ پرداخت حقوق معلمان دچار کمبود نشده است، خاطرنشان کرد:  آنچه که به تاخیر افتاده درباره حقوق حق‌التدریسان‌ یا پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته بوده است که باید مورد توجه دولت قرار بگیرد./

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: