واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱

درصد بندی مردم؛ نفوذ تفکرات غربی در جامعه اسلامی

اگر نگاهی خیرخواهانه به گفته های هر 6نامزد انتخابات که مورد تایید شورای نگهبان هستند داشته باشیم، در می‌یابیم که برخی گفتمان ها با اندیشه‌های اسلامی و انقلابی سازگار نبوده و رنگ و بوی تبلیغات سیاسی و غربی در موسم انتخابات را دارد.

تدبیر24 »یکی از نکات برجسته اولین مناظره رودرروی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تقابل دو اندیشه سیاسی و برجسته شدن نقطه نظرهای این دو اندیشه بود. تفکر اصولگرایی که در انتخابات 92 نتیجه انتخابات را به اعتدالگرایان باخته بود، حالا دراحیای خود در تلاش است و با محوریت 3 نامزد اصولگرا، سعی دارند تا گفتمانی را احیا کنند که سال 84 منجر به پیروزی آنها در انتخابات شد.

 به گزارش سحر – پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی - توجه به فقرا و توسعه عدالت همه جانبه در ایران، یکی از اهداف اساسی انقلاب شکوهمند اسلامی بوده وهمواره مقابله با اقشاری که زالو صفتانه حقوق اقشار ضعیف را چپاول می کنند درمحور‌های مهم حکومت(از ابتدا تا کنون) بوده است.

حال پس ازحدود 4دهه از انقلاب اسلامی، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برخی گفته‌های نامزدهای اصولگرا در باب فقر، حاشیه نشینی و قدرت گیری زالو صفتان، اندکی تامل برانگیز است.

اگر نگاهی خیرخواهانه به گفته های هر 6نامزد انتخابات که مورد تایید شورای نگهبان بوده اند داشته باشیم، در می‌یابیم که برخی گفتمان ها با اندیشه‌های اسلامی و انقلابی سازگار نبوده و رنگ و بوی تبلیغات سیاسی و غربی در موسم انتخابات را دارد.

استفاده از تفکر و اندیشه غربی در ایجاد شکاف انتخاباتی که با جنبش 99 درصدی  به یک درصدی‌ها (که در آمریکا و در اعتراض‌های فروپاشی اقتصادی وال استریت باب شد) و در انتخابات اخیر آمریکا از آن استفاده شد، چه معنی خواهد داشت؟

گفتمان درصد بندی مردم

محمد باقر قالیباف نامزد دوره دوازدهم ریاست جمهوری که پیش از این 2 دوره در انتخابات شکست خورده، حالا با گفتمان دوگانه‌ای  وارد میدان تبلیغات انتخاباتی شده  که ریشه در آمریکا دارد.

او از ٤ درصد زالو صفتی یاد می‌کند که با  دلالی و قاچاق و رانت خواری حق ٩٦درصد مردم را نابود کرده اند؛ حال آنکه در این حوزه مستند و پژوهشی را ارائه نکرده است که چگونه به این عدد رسیده است .

ایشان در حالی این گفتمان را ترویج می‌دهند و دولت یازدهم را 4 درصدی خوانده اند که هیچ مستند و مدرک مورد قبولی در آمارها و بررسی های رسمی دال بر صحت این دو قطبی وجود ندارد .

نکنه نخست این است که با چه مکانیزمی محاسبه انجام شده است که همان الگوی ٩٩درصدی و ١ درصدی آمریکایی تبدیل به نسخه  4 درصدی به 96 درصدی شده است.

دو دیگر اینکه ، نتیجه طرح این شکاف و دو دسته کردن کشور که بر بحث قدیمی فقرا و اغنیا دامن خواهد زد و بسترهای وحدت اجتماعی را برهم می زند چه نتیجه ای جز تنفر و ایجاد شکاف بیشتر در طبقات اجتماعی خواهد شد؟

در این حوزه باید به آقای قالیباف هشدار دلسوزانه و مشفقانه داد که اگر نادانسته در مسیر غرب، دشمن و سازمان‌های جاسوسی آنها که تلاش دارند ایران را در وضعیتی خطرناک و بحران زده معرفی کنند، گام برداشته  که باید به هوش باشند!

چراکه ایجاد تنفر و شکاف با سیاه نمایی و اعدادی که ریشه علمی ندارند، چیزی جز حاد شدن مسائل اجتماعی را در بر ندارد.

نفرت ورزی را ترویج ندهیم

با پذیرش مشکلات اجتماعی و وجود فقر، باید این توصیه را به تمام نامزدهای انتخاباتی داشت که با برنامه وارد کارزار انتخاباتی شوند و برای برد، هر قیمتی را نپردازند؛ چرا که موج سواری بر شکاف های قدیمی و نارضایتی های اجتماعی، تبعات فراوانی برای کل کشور در ایام پس از انتخابات خواهد داشت.

مقابله با فساد و رانت و قاچاق سازماندهی شده موضوعی است که تغییر قوانین و بهبود نظارت ها را طلب می کند و با شعار دادن و دسته بندی کردن مردم، گرهی را گشایش نخواهد کرد.

 دامن زدن به شکاف های اجتماعی و نارضایتی‌های اجتماعی میان مهاجران و بومیان آمریکا اتفاقی بود که ترامپ، رییس جمهور آمریکا در انتخابات اخیر سامان داد و با ایجاد موج تنفر از خود توانست خود را نماینده 99درصدی ها علیه یک درصدی ها جا بزند و از این نفرت بهره سیاسی خود را برداشت کند.

حال در ایران با وضعیت متفاوت باید هوشیار بود و به نامزدهای محترم هشدار داد که در راستای نفرت پراکنی گام برندارند و از دو قطبی کردن جامعه، حتی  در ذهن‌های عموم،بترسند که این پیروزی مقطعی نتایج خطرناکی برای مت و دولت و وحدت عمومی خواهد داشت.

نا گفته پیداست که هدف از این هشدار، میدان دادن به زالو صفتان اقتصادی و سواستفاده  گران از قدرت نبوده و نیست و تنها هشداری است برای حفظ وحدت عمومی در این ایام یکرنگی مردم.

برچسب ها: درصد بندی مردم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: