واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۷۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰

روسیه با تکذیب ادعای شبکه الجزیره رویکرد معارضان سوری را غیرسازنده خواند

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه از رویکردهای معارضان مسلح سوری در جریان مذاکرات در آستانه پایتخت قزاقستان در پی ادعای نادرست شبکه خبری الجزیره انتقاد کرد و آن را غیرسازنده خواند.
تدبیر24 »الکساندر لاورنتیف سرپرست هیات روسی در مذاکرات سوری آستانه امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: معارضان مسلح سوری در آستانه رفتار غیرسازنده داشتند و بدون هر گونه شواهدی نیروی هوافضای روسیه را به بمباران مواضع معارضان میانه رو در مناطق حما و درعا متهم کردند.
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنان نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه نوشت: معارضان مسلح سوری پس از ورود به سالن محل برگزاری مذاکرات آستانه، از شبکه الجزیره اطلاع یافتند که نیروی هوافضای روسیه مراکز معارضان میانه رو در حما و درعا را بمباران کرده است.
لاورونتیف گفت: اما بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، این ادعای الجزیره واقعیت نداشت و کذب محض بود.
وی افزود: چنین به نظر می رسد که معارضان سوری نمی خواهند تعهدی را در مذاکرات آستانه بپذیرند و به همین دلیل از هر شیوه ممکن برای ناکام گذاشتن نشست یا تعیین نتیجه آن از قبل بهره می گیرند.
مقام روس خاطرنشان کرد: روسیه به تلاش های خود برای حل و فصل مشکلات سوریه ادامه می دهد و با معارضان مسلح تماس خواهد داشت و همچنین با طرف های دیگر ازجمله ترکیه نیز در شرایط کنونی همکاری می کند.
لاورنتیف گفت: طرف ترکیه ای بر این باور است که معارضان مسلح سوری باید در مذاکرات آستانه شرکت کنند و اگر آنان معتقدند، مساله ای وجود دارد باید حل شود.
رسانه های روسی امروز اعلام کردند در جریان مذاکرات سوری-سوری آستانه، هیاتی از گروههای مسلح مخالف دولت سوریه، درخواست های خود را به هیات های ایران، روسیه و ترکیه به عنوان بانیان این مذاکرات تحویل داد و بنا به اعلام یک منبع آگاه نشست را ترک کرد.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریانووستی در باره این درخواست ها که امروز (چهارشنبه) اعلام شد، نوشت: معارضان خواسته اند تا نیروهای ارتش سوریه و حامیان این کشور عملیات زمینی و هوایی را به مناطق تحت کنترل مخالفان متوقف کنند.
گروههای معارض بدون اینکه اشاره ای به استفاده مکرر تروریست ها از سلاح شیمیایی داشته باشند، سوریه را متهم به این اقدام کرده اند در حالیکه این کشور فاقد تسلیحات شیمیایی است.
خبرگزاری ریانووستی همچنین اعلام کرد که یک منبع حاضر در مذاکرات از خروج هیات مخالفان سوری از نشست خبر داده است.
دی ماه سال گذشته نشست مشترک محمدجوادظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو، رویداد همگرایی سه کشور برای کاهش دامنه درگیری ها، توافق جمعی مبارزه با تروریسم و همچنین برقراری آتش بس فراگیر در سوریه (از 10 دی ماه 95) را در پی داشت که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز تائید شد.
برچسب ها: روسیه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: