واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۶۸۳
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
معاون رئیس بنیاد شهید گفت:

تضییع حقوق ایثارگران و جانبازان

در بند ب تبصره 6 دفترچه ثبت نام کنکور سراسری کارشناسی ارشد سال 93، تعیین شرایط آزادگان مشمول سهمیه مطابق قانون جامع نیست و صرفا جانبازان و آزادگان 25 درصد و بالاتر و همسران و فرزندان جانبازان بالای 50 درصد بالاتر لحاظ شده اند. یعنی بدون هیچ استناد قانونی خانواده جانبازان 25 درصد از بهره گیری از این تسهیلات محروم شده اند.

به گزارش تدبیر24 به نقل از شبکه ایران، معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید از نادیده گرفتن و تضییع حقوق بخشی از جانبازان و خانواده آنان در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری کارشناسی ارشد امسال خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی فقیهی در گفتگو با خبرنگار شبکه ایران گفت: طبق ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که در دی ماه سال 1391 به تصویب مجمع تشخیص مصلحت رسید، کلیه دانشگاههای دولتی و غیر دولتی زیر مجموعه وزارتخانه های علوم و تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، در اعطای تسهیلات ورود به دانشگاهها ، بورس های دانشگاهی داخل و خارج از کشور، فرصت های مطالعالتی و...موظفند 20 درصد سقف ظرفیت موجود را به همسر و فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان و نیز همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد اختصاص دهند.

وی در ادامه گفت: در بند ب تبصره 6 دفترچه ثبت نام کنکور سراسری کارشناسی ارشد سال 93، تعیین شرایط آزادگان مشمول سهمیه مطابق قانون جامع نیست و صرفا جانبازان و آزادگان 25 درصد و بالاتر و همسران و فرزندان جانبازان بالای 50 درصد بالاتر لحاظ شده اند. یعنی بدون هیچ استناد قانونی خانواده جانبازان 25 درصد از بهره گیری از این تسهیلات محروم شده اند.
فقیهی افزود: این مسئله خلاف قانون جامع حمایت از ایثارگران است و موجب نارضایتی گروهی از ایثارگران شده است.
معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید با تاکید بر اینکه قانون درباره تسهیلات ایثارگران نباید ناقص اجرا شود گفت: تفسیر به رای و اقدامات سلیقه ای به این قانون لطمه وارد می کند و باعث می شود بخشی از خانواده این قشر ایثارگر از حقوق خود محروم شوند.
فقیهی  با اشاره به محدودیت زمانی برای جبران حقوق تضییع شده مشمولان این قانون گفت : ما از سازمان سنجش می خواهیم تا زمان باقی است نسبت به اصلاح و جبران این ایراد در دفترچه های آزمون کارشناسی ارشد اقدام کند، بدیهی است با توجه به نص صریح قانون، حق قانونی بنیاد شهید برای پیگیری حقوقی این موضوع وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
3
سلام بر حاميان مردم
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
0
2
امید است با حضور بزرگانی مثل شما در حوزه خدمت رسانی با ایثارگران روز به روز شاهد حفظ حقوق حقه ایثارگران و خانواده آنان باشیم.
خسته نباشی...
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
0
2
سلام دانشگاه آزاد نیز همین بهونه را می گیره و میگه برای فرزندان جانبازان 25 درصد که در کارشناسی سهمیه داشتن برای ارشد دیگه نمیتونن استفاده کنن و از قانون تفسیر غلطی دارند چرا که ادامه تحصیل تا دکتری برای فرزندان انبازان 25 درصد به بالا منعی ندارد مطابق لایحه ایثارگران . امان از تفسیر های غلط تورو خدا مسئولان کاری کنند.
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
0
2
سلام.من پدرم جانباز 25درصد هستش و من کنکور ارشد93 دادم ولی درزمان ثبت نام اسمی از فرزندان جانباز زیر50درصد نیامده بود.باتوجه به اینکه فردا جوابهای اولیه کنکور ارشد اعلام خواهد شد آیا سهمیه ای به ما فرزندان 25درصد درنظر گرفته خواهد شد؟باید چه اقدامی بکنیم البته تا دیر نشده...لطفا جواب به ایمیلم فرستاده شود.ممنون.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
0
5
من هم پدرم جانباز 49 درصد هست باید چکار کنیم ایا معاونت حقوقی بنید از سهمیه ما دفاع خواهد کرد تا کی باید حقوق ما تضییع شود خدا کند که اگر حق ما تضییع شد حداقل نا با حرف بلکه با عمل اقای فقیهی با سازمان سنجش برخورد کند فکر کنم اگر سازمان سنجش بهش بگن کل سهمیه ها رو حذف کنه یک ثانیه به گوشش برسه این کار رو انجام میده خواهشا شما با توجه به جایگاهتان با سازمان سنجش برخورد کنید خود سازمان سنجش هم میداند چه تخلف بزرگی انجام داده.....
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
0
1
سلام بر روح امام وشهدا یک سوال از اقای فقیهی و دولت تدبیر و امید داشتم ایا الان هم احمدی نژاد سر کار است که حق ایثارگران را ضایع کند اگر بروردی قانونی صورت گیرد درس ادب برای سازمان سنجش خواهد بود ابراهیم خدایی خودش میگه قوانین ایثارگران مصوب مجلس یا شورای انقلاب فهنگی باید باشد ولی با حرف خودش تخلف میکند من یک سوال دارم اگر شخصی ب سرنوشت افراد بازی کند تکلیفش چیست لطفا با شخص رییس سازمانسنجش و معاون حقوقیش برخورد کنید تا حداقل برای همه درس شود که تخطی از قانون جرمش چیست؟
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
0
1
چرا نظر من انتشار نیافته
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
0
1
سلام من ارشد 93 نتایج اولیه قبول شدم الان سهمیه رو چطور باید پیگیری کنیم ایا با یک اطلاعیه یا اصلاحیه سازمان سنجش نمیتواند سهمیه را اعمال کند حال که مجاز به انتخاب رشته شده ایم چگونه پیگیری کنیم اقای روحانی هم که هم ابان و هم سال 93 دستور اجرا را دادند ایا ماده 70 بار مالی دارد چطور در دفترچه وزارت بهداشت امده یعنی مرکر سنجش پزشکی هم ارشد و هم دکتری اعمال کرده به اون ابلاغ شده ولی به وزارت علوم ابلاغ نشده ایا بار مالی دارد این موضوع یا نه حتی در دفترچه وزارت بهداشت تبصره قانون جامع ایثارگران که به وزارت علوم و بهداشت ابلاغ شده این موضوع صراحتا بیان شده در ضمن این قانون از 91/12/28 لازوالاجرااست. این موضوع اگر اعمال نشود یعنی توهین سازمان سنجش به مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان و رییس جمهور مگر دستورش رو دولت ابلاغ نکرده حداقل بیایید و عذرخواهی کنید ای کاش در مملکت ما هم قانون ارزش اجرا شدن داشت تو رو خدا مسولین بنیاد پیگیری کنید با تشکر
alireza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
0
2
سلام بچه ها..منم فرزند جانبازم 35 درصد...این ناحقی برای منم بوده...نه دوره کاردانی نه کارشناسی و نه الان..معافی سربازیم ذاذاشم استفاده کرده..الانم بابام خیلی مریضه..اما باید برم سربازی..نمیدونم چیکار کتم..دیروزم رفتم دکتر گفت افسردگی شدید داری..بس که ناله های بابامو شنیدم تو سن 22 سالگی افسرده شدم...آخه تا کی خدایا؟؟؟؟؟؟؟؟؟حداقل حقمو نخورید که....به خدا از باعث و بانیش نمیگذرم باید یه روزی جوابمو بده..........
علی اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
3
1
سلام
بنده اطلاه پیدا کردم امسال سهمیه فرزندان شاهد(فرزندان شهید،جانبازان بالای 50 درصد وآزادگان)با سهمیه فرزندان 25 درصد به بالا یکسان شده است
آیا این عدالته؟
یعنی فرزند شهید با فرزند جانباز 35 درصد باید یکی باشه
متاسفم بابت کوته فکری مسئولین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
کار دولت مردان خیلی هم عالیه
فرزند جانباز
| Iran (Islamic Republic of)
برادر اگر سهمیه فرزندان جانباز با فرزندان شهید یکسان شده این عدالت محضه.
چون شهیدان عزیزمان با خون پاکشان راه و مسیر خود را مشخص کردند و رفتند اما پدران جانباز ما کم از شهیدان ندارند چون ما با جسم بیمارشان زندگی میکنیم و از آنها با شرایط سخت مراقبط کرده و هر روز با جسم و روح بیمارشان مواجهیم و ما در تمام لحظات زندگیمان این شرایط را لمس می کنیم در نتیجه این تصمیمی که مسوولین گرفتند کاملا درست و عادلانه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
0
1
شمایی که فرزند شهید هستین یکمی هم خلق و خو تون مثل شهدا باشه فرزندان جانباز به خصوص جانبازان اعصاب و روان سختی های خیلی زیادی را دارن تحمل میکنن و درد پدرهاشون رو به چشم می بینند نترسین اکثرشون هم حوصله درس خوندن ندارن
م م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
0
1
من اطلاع نداشتم واز سهمیه فرزند جانباز 30درصد درکنکور ارشد استفاده نکردم ومجاز نشدم خواستم بدونم آیا در تکمیل ظرفیت میتونم از سهمیه استفاده کنم
نيكى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
0
0
سلام.من همسر جانباز ٧٠٪ هستم.اطلاع داريد كه سهميه ى بنده در كنكور چقدر است؟
نظر شما: