واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

توافق ایران، روسیه و ترکیه/ جنگ در 4 منطقه سوریه از 16 اردیبهشت قطع می شود

با اجرای توافق روز پنجشنبه ایران، روسیه و ترکیه سه کشور بانی مذاکرات سوری-سوری در آستانه پایتخت قزاقستان برای تشکیل چهار منطقه بدون درگیری در سوریه، عملیات نظامی در مناطق پیش بینی شده از سوی تمامی طرف ها متوقف می شود.
تدبیر24 »الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه پس از امضای این تفاهم نامه که همراه حسین جابری انصاری و سدات اونال رئیسان هیات های ایرانی و ترکیه ای اعزامی به آستانه انجام شد، جزئیاتی از آن را اعلام کرد.
بنا به اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، مقام روسی گفت که مدت توقف عملیات نظامی در مرحله نخست شش ماه است و سپس امکان دارد تمدید شود.
وی افزود: رعایت قطع عملیات نظامی ارتش سوریه در چهار منطقه به اقدام متقابل گروههای مسلح معارض و همچنین تروریستی برای اجرای تفاهم نامه بستگی دارد.
لاورنتیف در ادامه اظهار کرد: روسیه برای اعزام ناظران با هدف اجرای درست طرح مناطق بدون درگیری در سوریه، نظارت بر آتش بس و ثبت موارد نقض آن آمادگی دارد.
وی گفت: روسیه، ایران و ترکیه به عنوان بانی مذاکرات آستانه، همچنین توافق کردند این امکان وجود داشته باشد تا کشورهای دیگر در اعزام ناظر به مناطق پیش بینی شده مشارکت کنند که باید براساس هماهنگی ها و پس از توافق تهران، مسکو و آنکارا صورت گیرد.
نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه همچنین اظهار کرد: کار روی اسناد دیگر از جمله توافق تشکیل گروه کاری برای تبادل بازداشت شدگان یا افراد تحت کنترل انجام شده است.
لاورنتیف در پایان اظهار کرد: با وجود پایان نشست عمومی مذاکرات آستانه، هیات ها هنوز کار می کنند و ممکن است این توافقنامه هم امشب امضا شود.
براساس اطلاعات انتشار یافته قبلی، چهار منطقه کاهش تنش در استان ادلب، منطقه شمالی شهر حمص، غوطه شرقی و جنوب سوریه ایجاد می شود.
بنا به اعلام رسانه روسی اسپوتنیک، در متن پیشنهادهای روسیه آمده است: محورهای امن (خطوط مرزی) ایجاد می شود که در امتداد آن تنش ها برای جلوگیری از درگیری مستقیم مسلحانه بین دو طرف در سوریه کاهش پیدا می کند.
دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز امروز در پایان مذاکرات سوری در آستانه گفت: تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه گامی درست برای دستیابی به آتش بس واقعی است که منجر به کاهش تنش ها می شود و سازمان ملل نیز از این طرح قاطعانه حمایت می کند.
در چهارمین دور از مذاکرات دو روزه سوری آستانه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه شکل گرفته، مسائل مختلفی برای حل سیاسی بحران سوریه با حضور هیات های دولتی و نمایندگان مخالفان، دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، هیات های نظارتی آمریکا و همچنین قزاقستان به عنوان میزبان بررسی شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: