تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۷۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

قانون شکنی برای واردات بنزهای الگانس در چه دوره ای رخ داد؟

قالیباف در تبلیغات خود به واردات 200 میلیون تومان پوشاک ایتالیایی توسط بستگان یکی از وزرا انتقاد می کند و او را وارداتچی می خواند. اما نکته این جاست که قالیباف در زمان فرماندهی اش بر نیروی انتظامی مانند یک وارداتچی عمل کرد و با صرف هزینه ای هنگفت اقدام به واردات بنزهای لوکس کرد. با این حال انتشار عکس قالیباف با کاپشنی که برند معروف ایتالیایی روی آن حک شده بود، پارادوکس دیگری را ایجاد کرد. پارادوکسی که با بنز الگانس آلمانی و کاپشن ایتالیایی و قانون مندی برای واردات آن تشدید می شود.
تدبیر24»محمد باقر قالیباف با انتقاد شدید از دولت یازدهم گفته اند که دولت یازدهم دولت حامی ثروتمندان بوده است و دولت 4 درصدیهایی است که مقابل منافع 96 درصد مردم اییستاده است.او  این روزها با شعارهایی از جنس مردم و تعابیری چون ساده زیستی و مردمی بودن، یادآور دو دولت گذشته شده است که با این نشان وارد شد و در عمل کار دیگری کرد .

به گزارش خبرنگار اعتدال، او بارها و بارها دولت را به دولت 4 درصدی ها و حامی رانت، قاچاق و ... متهم کرده  است، بدون آنکه سندی بیاورد و برای گفته هایش مدرکی برای ارائه داشته باشد  

قانون شکنی برای واردات بنزهای الگانس در چه دوره ای رخ داد؟

این انتقادها و تهمت ها در شرایطی از سوی ایشان مطرح می شود که، نگاهی به کارنامه مدیریتی ایشان گویاست که او، در دوره مدیریتی خود در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و فرماندهی نیروی انتظامی و شهرداری، در عمل مدافع حقوق اقشاری خاص بوده است و در سالهای مدیریتی خود در بسیاری از این بخش ها مسئولیت داشته و به جای نقد، خود  باید توضیح دهد چه کرده است که حالا شرایط اینگونه است.

یکی از این نمونه ها که شاید کمتر بخاطرها مانده باشد، یادآوری ورود حدود 1500 دستگاه بنز الگانس به کشور توسط فرمانده وقت نیروی انتظامی (آقای قالیباف) در سال های 83–84 است که نماد و مروج تجمل گرایی در کشور شد.

شاید یادآوری اش کمی دشوار باشد، چرا که دیگر نام و نشانی از این خودروهای تشریفاتی در خیابان ها کمتر دیده می شود و کسی هم نمی پرسد چه بر سر این سرمایه های ملی در نیروی خدمتگزار پلیس آمده است.

چرا که تنها دو سال پس از واردات این بنزها( که جای خودروهای پیکان پلیس را گرفت) خروج تدریجی این خودروها از ناوگان آغاز شود و در دوره  فرماندهی جدید نیروی انتظامی، به کل این خودروها در مسیر کنار گذاشته شدن قرار گرفت، زیرا به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری، خودروهای داخلی سمند و زانتیا، کم کم جای آنها را گرفتند.

قانون شکنی برای واردات بنزهای الگانس در چه دوره ای رخ داد؟

بدهی گمرکی بنزهای نیروی انتظامی
بنزهای نیروی انتظامی در دوره مدیریتی سردار قالیباف بر نیروی انتظامی خریداری شد و درهمان دوره شایعاتی مبنی بر واردات شائبه برانگیز این بنزها شنیده می شد. اما در آن دوران این صحبت ها مسکوت باقی ماند و بعدا و در دوره بعدی فرماندهی نیروی انتظامی نکاتی را ذکر کرد که بر این تخلف صحه گذاشت.

احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی در همان ایام و بعد از سال‌ها، با اشاره به هزینه بالای نگهداری و کمبود قطعات یدکی به عنوان دلایل خروج الگانس ها از ناوگان پلیس گفت: "هر بنز الگانس هم اکنون با قیمت یک پراید برابری می کند چرا که بنزهای الگانس مشکل گمرکی دارد و باید حقوق گمرکی آن که در آن سال ها برای هر دستگاه 32 میلیون تومان بود، پرداخت می شد."

عدم پرداخت گمرکی در حالی است که پلیس در هر کشور به عنوان نهاد ناظر بر قانون، نباید خود ناقض قانون شود و با خودروهایی در کشور تردد کند که حقوق قانونی اش پرداخت نشده است.

 حامی 96 درصدی‌ها و تجمل گرایی در نیروی انتظامی
درآن سال ها که بنزهای الگانس با اصرار و به رغم مخالفت های شدید به صورت مستقیم از آلمان خریداری و وارد کشور شد، این خودرو نماد تشریفات و تجمل بود. 

نشان بنز در نیروی انتظامی کشور زمانی (به فرماندهی سردار قالیباف) دوباره احیا شد که  خیابانهای تهران و شهرهای دیگر ایران خودروهای تجملاتی که نماد شکاف طبقاتی باشد را به خود نمی دیدند.

این اقدام پلیس و شخص اقای قالیباف، راه ورود چنین خودروهایی را به کشور باز کرد. چرا که مردم درخیابان ها به وفور خودروهای پلیسی می دیدند که ستاره بنز بر روی آنها نقش بسته بود.

نحوه واردات بنز پلیس قانونی بود؟
درباره نحوه واردات این الگانس ها نیز حرف و حدیث های فراوانی وجود دارد. در آن سال ها کل اعتبار نوسازی ناجا که باید از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اختصاص می یافت حدود 50 میلیارد تومان بود. حال این که این بنزها با چه مجوزی و چه پولی وارد کشور شد، توضیح مشخصی ندارد. البته همزمان با رنگ آمیزی تعدادی از این الگانس ها با سبز و سفید که نشان نیروی انتظامی داشت، تعدادی نیز به صورت شخصی شماره گذاری شد تا با فروش آنها پول واردات بنزها تامین گردد. به هر روی در آن زمان واردات بنز الگانس خود یک ساختارشکنی بود.

حال در سال جاری که قالیباف فرمانده آن سال های نیروی انتظامی برای سومین بار قصد دارد شانس خود را برای تصدی ریاست جمهوری بیازماید، در تبلیغات خود به واردات 200 میلیون تومان پوشاک ایتالیایی توسط بستگان یکی از وزرا انتقاد می کند و او را وارداتچی می خواند. وارداتچی هایی که زالوصفت هستند و فرهنگ و دارایی مردم را به یغما می برند. البته در همان روز انتشار عکس آقای قالیباف با کاپشنی که برند معروف ایتالیایی روی آن حک شده بود، پارادوکس دیگری را ایجاد کرد. پارادوکسی که با بنز الگانس و برند ایتالیایی و قانون مندی برای واردات آن تشدید می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: