واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

بر آستان قدس نظارتی وجود ندارد

در نهاد آستان قدس دستگاه نظارتی وجود ندارد. پس احتمالش زیاد است که اختلاس اخیر تنها رانت و اختلاس صورت گرفته در این سازمان نباشد.

تدبیر24»پیمان فروزش، نماینده سابق مجلس گفت: آستان قدس رضوی طبق برنامه ششم توسعه به علت فعالیت های کلان اقتصادی موظف به پرداخت مالیات است.

نماینده سابق  مجلس در گفت و گو با سحر - پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی-با تاکید بر این موضوع ادامه داد: در برنامه ششم توسعه تمامی نهادهایی که فعالیت های اقتصادی کلان دارند باید مالیات بدهند و در این سند همه این ها برآورد شده است.مالیات بر حق است و هر نهادی که در قانون تصویب شود موظف به پرداخت آن است. از ابتدای امسال هم دیوان محاسبات باید درباره این مساله پاسخگو باشد و طبق قانون آستان قدس موظف به پرداخت مالیات است.

او در ادامه درباره اختلاس صورت گرفته در آستان قدس ادامه داد: در نهاد آستان قدس دستگاه نظارتی وجود ندارد. بنابراین نمی توانند اطلاعات کافی و جامعی داشته باشند، پس احتمالش زیاد است که این مورد، تنها رانت و اختلاس صورت گرفته در این سازمان نباشد.

به گفته فروزش فسادهای  مالی به علت عدمشفافیت ایجاد می شود. شفافیت اقتصادی چیزی است که روحانی از ابتدای تشکیل دولت به آن تاکید داشت و معتقد بود با شفافیت اقتصادی مشکلات دیگری که به تبع آن ممکن است ایجاد شود هم رفع خواهند شد.

رشد شاخص های اقتصاد کلان در دولت یازدهم

در دولت یازدهم شاخص های کلان اقتصادی رشد قابل توجهی داشته است و روحانی در مناظره اقتصادی جمعه باید روی این شاخص ها با تکیه بر عدد و رقم تاکید کند و علاوه بر آن راهکارهایی برای آینده نیز ارائه بدهد.

این صاحب نظر مسائل اقتصادی درباره دستاوردهای اقتصادی قابل توجه روحانی با اشاره به نرخ تورم تک رقمی حاکم در کشور اضافه کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای اقتصادی دولت که می توان به آن اشاره کرد کاهش نرخ تورم بوده است. در واقع می توان گفت دولت در این زمینه شاهکار کرده و نرخ تورمی که گفته می شود بالای 40 درصد بوده را تک رقمی کرده است و در حال حاضر ایران جزو 35 کشور دنیاست که نرخ تک رقمی دارد. این اتفاق تحول بزرگی است که لازم است به زبان مردم بیان شود تا همه درک کنند.

فروزش همچنین یکی دیگر از دستاوردهای اقتصادی دولت را فروش نفت دانست و افزود: دولت روحانی در دو زمینه برای فروش نفت اقدام موثر کرده است. یکی از محورهای قابل توجه کاهش درآمدهای متکی به نفت است. در این زمینه دولت درآمدهای متکی به نفت را کاهش داده است. آماری که در این زمینه داریم نشان می دهد که قبل از دولت یازدهم 85درصد از درآمدها متکی به نفت بوده و روحانی این آمار را به 60 درصد رسانده است که این مساله به ذخیره و صادرات نفت کمک زیادی کرده است.

به گفته پیمان فروزش، افزایش صادرات نفتی یکی دیگر از اقدامات اقتصادی دولت بوده است و در دولت یازدهم این آمار به 2 میلیون بشکه رسیده در حالی که قبل از روی کار آمدن دولت این آمار 800هزار بشکه بود.

رشد 6 درصدی تولیددر دولت یازدهم

وی در ادامه به رونق اقتصادی اشاره کرد و افزود: در دولت یازدهم نرخ تولید به 2/4 رسیده است. در حالی که این نرخ در دولت های پیش منفی 2 درصد بوده است. در واقع در این دولت ما رونق6 درصدی تولید را شاهد بوده ایم.

فروزش شاخص بعدی در دستاوردهای اقتصادی دولت را تثبیت نرخ ارز دانست و گفت: در واقع روحانی ثبات مطلوبی در میزان نرخ ارز ایجاد کرد. ما در این دولت شاهد تغییرات مداوم در نرخ ارز نبودیم و بنابراین، در نتیجه آن هزینه هایی که بر مردم تحمیل می شود هم کاهش یافته است.

روحانی از برنامه های اقتصادیش بگوید

وی درباره مناظره تلویزیونی کاندیدا های ریاست جمهوری که قرار است  فردا با موضوع اقتصادی برگزار شود اضافه کرد: روحانی در مناظره پیش رو نه تنها باید موفقیت های دولت را ارائه کند، بلکه برای ادامه این دستاوردها هم راهکار ارائه دهد. چون رقیبان او مطمئنا روی مسائلی مانند رفاه عمومی و نرخ بیکاری و... دست خواهند گذاشت. روحانی هم باید برنامه های آینده خود برای این موارد را با توجه به توسعه زیرساخت های اقتصادی که در دولت یازدهم فراهم شده است ارائه کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: