واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

برخی چهره کریه تقابل" با آزادی" را زیر آراستگی ظاهری پنهان کرده اند

برخی آقایان اصولگرا کاملا نگران این هستند که اگر اندکی آراستگی ظاهری آنها از بین برود ،چهره کریه تقابل "با آزادی" مدنی شان فاش شود

تدبیر24»احمد شیرزاد،فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به عدم وجود شعار آزادی در بین شعارهای کاندیدای جریان اصولگرا گفت: تقابل تفکر اصلاح طلبانه و اصولگرایانه تند، در این انتخابات زیر بزکی از شعارهای اقتصادی کاندیداهای اصولگرا پنهان شده است.

وی در گفت و گو با سحر – پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی-  تاکید کرد: برخی آقایان اصولگرا کاملا نگران این هستند که اگر اندکی آراستگی ظاهری آنها از بین برود چهره کریه تقابل "با آزادی مدنی" شان فاش شود.

شیرزاد در بیان نمونه ای از تقابل با آزادی از سوی این جریان، به شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در ایران این شبکه ها بیش از چند ده میلیون کاربر دارد که لزوما همه آنها از طبقه مرفه جامعه نیستند. گوشی های هوشمندی که در دست این جمعیت چند ده میلیونی مردم قرار دارد نشان می دهد این ارتباطات بخشی از زندگی مردم شده است.

قالیباف و رییسی با شبکه های مجازی  چه می کنند؟

وی با طرح این سوال که اگر رییسی به عنوان رییس جمهور ایران انتخاب شود، چه عملکردی برای شورای تعیین مصادیق مجرمانه تعریف خواهد کرد، گفت: چند نفر از اعضای این شورا که مهمترین اقدام آن در فیلتر کردن شبکه های اجتماعی است، عضو دولت هستند. بنابراین دولت آینده آقایان قالیباف و یا رییسی چه موضعی در این باره خواهند گرفت. آیا می شود از زبان این کاندیداها بیرون کشید که با تلگرام و اینستاگرام چه خواهند کرد؟

چهره فعال اصلاح طلب در ادامه به وضعیت حاکم بر خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: آیا باید کماکان شاهد محدودیت و سانسور در خراسان باشیم. ایا رییسی تن می دهد به اینکه خراسان رضوی از یک قانون متمایزی که از سوی پدرخانمش وضع می شود، برخوردار نشود؟

موضع رئیسی متضاد آزادی ها است

شیرزاد به شعار «یک ایران، یک قانون» اشاره کرد و گفت: باید دید کسانی که امروز از شعار آزادی استفاده نمی کنند، آیا با پیروزی در انتخابات این راهبرد را بکار می بندند؟ آیا خراسان را مثل سایر مناطق کشور خواهد کرد و یا همه کشور را مانند منطقه خراسان خواهد ساخت؟ وی با بیان اینکه احساسات مشهدی ها قابل درک است اظهار کرد: موضعی که رییسی تاکنون اتخاذ کرده کاملا متضاد با این آزادی هاست. و به نظر می رسد آزادی هایی را به شورای فضای مجازی و کمیته های وابسته خواهد داد تا مصوباتی را از تصویب بگذرانند.

شیرزاد با اشاره به دیگر کاندیدای اصولگرایان در این انتخابات عنوان کرد: قالیباف هم آنگونه که در دوره های قبلی کاندیداتوری در انتخابات از خود نشان داد، هرچند موضعی نداشته اما به نظر هم نمی رسد که دغدغه آزادی داشته باشد. وی تاکید کرد: همین چند روز پیش از او شنیدیم که عنوان کرد چه کسی با شادی مخالف است اما دل و دماغ برای شادی وجود ندارد. وقتی مردم در شرایط رفاه اقتصادی نیستند، دیگر شادی معنایی ندارد. در پاسخ به این اظهارات باید بگویم که چنین نگرشی پسندیده نیستند. اینکه مردم مرفه شوند و بعد برایشان شادی ایجاد کنند، شعار بی معنایی است.

وی در پایان تاکید کرد: بهتر از کاندیداهای اصولگرا هم همچون اصلاح طلبان بدانند که مردم تا رسیدن به شرایط ایده آل باید از آزادی های فرهنگی و اجتماعی بهره مند شوند. همچون تمام مردمانی که با وجود فقر در شادی زندگی می کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: