واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰

در اروپا رایزن بازرگانی نداریم

رایزن بازرگانی ایران در هندوستان گفت: از نظر توزیع جغرافیایی در اروپا رایزن بازرگانی نداریم.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، سیدرضا سیدآقازاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر در بحث تجارت خارجی دو گروه به طور عمده فعالیت دارند که یک گروه کارشناسان اقتصادی سفارتخانه که به‎صورت کارمند و گروه دوم رایزن‎های بازرگانی وزارت‎خانه هستند که سازمان توسعه تجارت اعزام کرده است.
وی با بیان اینکه از نظر توزیع جغرافیایی در اروپا هیچ رایزن بازرگانی‌ای نداریم، اضافه کرد: کارشناسان اقتصادی در همه سفارتخانه‎های ایران مستقر هستند، در عراق، امارات، آذربایجان و ترکیه رایزن‎های بازرگانی داریم اما متأسفانه بعد از اتمام مأموریت و بازگشت به کشور یک پروسه طولانی مدتی وجود دارد که رایزن بعدی به این کشورها اعزام شود.
سیدآقازاده ادامه داد: اعزام رایزن بازرگانی به روسیه دو سال طول کشیده و این مشکلاتی را برای تجارت خارجی ایران در کشورهای مدنظر ایجاد می‎کند.
رایزن بازرگانی ایران در هندوستان بیان کرد: در حال حاضر برای کشورهای چین، هند، پاکستان، بلاروس و روسیه رایزن‎هایی را معرفی کردیم، چهار ماه از معرفی این افراد می‌گذرد اما هنوز به این کشورها اعزام نشده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در 3 سال گذشته تعداد رایزن‎های بازرگانی در کشورهای مختلف 20 نفر بود که امروز به 10 نفر رسیده است، تصریح کرد: 6 ماهه نخست امسال 1.2 میلیارد دلار صادرات و 1.9 میلیارد دلار واردات داشتیم که عمده صادرات کود شیمیایی اوره، متانول، آمونیاک، روغن صنعتی، آهن، فولاد، آلومینیوم، قیر و مغزپسته و واردات نیز شامل شکر، برنج، گوشت و اقلام اساسی بوده است.
سیدآقازاده گفت: در سال 91، 943 میلیون دلار برنج، 159 میلیون دلار کنجاله، 61 میلیون دلار گوشت گاو و 50 میلیون دلار چای وارد کردیم.
رایزن بازرگانی ایران در هندوستان اظهار کرد: کشورهای آسه‎آن تجارت بین خود را با تعرفه صفر انجام می‎دهند و با کشورهای کره، چین، ژاپن، نیوزلند، استرالیا، هند و اندونزی موافقت‎نامه آزاد دارند.
وی با اشاره به اینکه 10 سال پیش صادرات از طریق اینترنت در مدت یک ساعت انجام می‎شد، افزود: در حال حاضر یک تاجر ایرانی برای تجارت باید هفت‎خوان رستم را پشت سر بگذارد.
سیدآقازاده با بیان اینکه در سال 85 با کشور اندونزی رایزنی‎هایی انجام شد که یکسری از کارها را در تعرفه ترجیحی بگنجانیم، اضافه کرد: اگر 5 درصد کارایی صادراتی را افزایش دهیم کل تعرفه‎هایی که الان داریم استفاده می‎کنیم جبران می‎شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: