واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۷۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

کارنامه دولت قابل قبول است

رئیس حزب اتحاد ملت ایران منطقه ایلام گفت: کارنامه دولت تدبیر و امید با وجود تمامی ضعف‌ها و محدویت‌ها، کارنامه قابل قبولی است.

تدبیر24»«آرش خاندل» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از انتخابات پیش‌رو چگونه است؟ اظهار کرد: انتخابات پیش رو از این جهت دارای اهمیت است که در واقع تصمیم‌گیری در خصوص ادامه روندی است که از سال 92 در کشور آغاز شد. به طور مثال رویکرد گشایش فضای اجتماعی، سیاسی در سیاست داخلی یا تنش‌زدایی در سیاست خارجی که به رفع تحریم‌های منجر شد، است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آرایش نیروهای سیاسی در انتخابات پیش‌رو را چگونه می‌بینید؟ افزود: همان طور که در انتخابات‌های چهار سال اخیر دیده‌ایم دسته‌بندی‌های قبلی تا حدودی تغییر کرده به طوری که یک طیف شامل اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان و بخشی از اصولگرایان معتدل در یک سوی رقابت انتخاباتی قرار دارند و در سوی دیگر اصولگرایان تندروتر ایستاده‌اند. گروه اول که حامیان دولت آقای روحانی هستند بر امتداد مسیر 4 سال اخیر اصرار دارند و با بازگشت به عقب و اداره کشور به شیوه گذشته مخالفند.

رئیس حزب اتحاد ملت ایران منطقه ایلام، در پاسخ به این سوال که به نظر شما میزان مشارکت در این دوره از انتخابات چگونه خواهد بود؟ تصریح کرد: با توجه به همزمانی با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهای کوچک و روستاها قطعا مشارکت بالاست ولی در خصوص کلان شهرها باید منتظر تغییر فضا در این چند روز باقی مانده به انتخابات بود.

خاندل در تشریح ارزیابی کارنامه دولت تدبیر و امید، عنوان کرد: با وجود تمامی ضعف‌ها و محدویت‌ها، دولت تدبیر و امید کارنامه قابل قبولی داشته است. دولت در برخی زمینه‌ها درخشید، به طور مثال در موضوع پرونده هسته‌ای کارنامه بسیار موفقی داشت، در بحث کنترل تورم کارنامه دولت قابل دفاع است و وزرات نفت هم توانست قسمتی از عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کند. بهتر شدن عملکرد دولت در چهار ساله بعدی مستلزم طرح مطالبات توسط گروه‌های مرجع و رصد آنها در طول این دوره است. آقای روحانی نشان داده هم می‌خواهد و هم می‌تواند اوضاع را بیش از پیش سامان دهد.

وی در خصوص اهمیت انتخابات شوراها یادآور شد: شورا به عنوان یکی از مهمترین نهادهای که به مردم اجازه اداره امور جامعه را می‌دهد از اهمیت بالای برخوردار است، اما متاسفانه در طول چند دوره اخیر شوراها عموما از کارکرد اصلی خود فاصله گرفته‌اند و به کانالی برای تامین منافع افراد و گروه‌های خاصی تبدیل شده‌اند.

رئیس حزب اتحاد ملت ایران منطقه ایلام در پاسخ به این سوال که به نظر شما حمایت افراد و گروه‌های سیاسی از دکتر روحانی چگونه پیش‌ خواهد رفت؟ تصریح کرد: فضای انتخابات در این دوره کاملا در خصوص کاندیدای مورد حمایت اصلاح‌طلبان و اعتدال گرایان کاملا شفاف است. اصولگرایان معتدل امثال حامیان آقای علی لاریجانی و ناطق نوری هم با تشکیل ستاد رسما از آقای روحانی اعلام حمایت کرده‌اند.

خاندل در تشریح تحلیل اعلام حمایت برخی از اصولگرایان معتدل از دکتر روحانی، گفت: به اعتقاد من تمامی نیروهایی که دغدغه ایران و جهموری اسلامی دارند به دنبال ادامه مسیری هستند که در طول چهار سال گذشته طی شده است، چرا که در اثر آنچه که در طول 8 ساله آقای احمدی‌نژاد بر سر مردم و کشور آمد، کشور در خطر جدی قرار گرفت و دولت تدبیر و امید تلاش کرد و موفق هم شد که خطر را تا حدودی دور کند و باید اجازه داد تا با ادامه روند کنونی قفل‌های باقی مانده در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را باز کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: