واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

بهبود معیشت فرهنگیان در دولت یازدهم

رئیس کمیته فرهنگیان و دانشجویان فرهنگی ستاد مرکزی اصول‌گرایان معتدل گفت: در آغاز دولت یازدهم مشکلاتی در پیش روی ما بود که اگر تدبیر نمی‌شد معلوم نبود سرنوشت آموزش و پرورش با این گستردگی نفوذ در سطح اجتماعی چه سرنوشتی پیدا می‌کرد.

تدبیر24»محمدرضا شریف‌کاظمی  مهمترین چالش‌های آموزش و پرورش در آغاز دولت یازدهم را پیامدهای نامطلوب استقرار شتابزده ساختار جدید نظام آموزشی (3-3-6) عنوان کرد.

 وی تصریح کرد: هم زمانی محدودیت‌های اقتصادی دولت ناشی از تحریم‌ها و عدم حمایت مالی از وزارت آموزش و پرورش در زمینه مطالبات معلمان به عنوان مهمترین عامل اجرای برنامه‌های تحول یکی دیگر از چالش‌ها است. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات با بیان اینکه عدم تعادل در ترکیب و ساختار نیروی انسانی در دوره‌های مختلف تحصیلی از چالش‌عای مهم محسوب می‌شود، تاکید کرد: ناخشنودی فزاینده فرهنگیان ناشی از تبعیض در حقوق و مزایای آنان با کارکنان سایر دستگاه‌های دولتی و عدم پرداخت بیش از 40 هزار میلیارد ریال انواع مطالبات آنان، از سال 1389 تا 1392 می‌باشد.

 وی با بیان اینکه اجرای متوازن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از جمله این دستاوردهای دولت است تصریح کرد: تهیه و ارائه طرح تشکیل ستاد هماهنگی و پشتیبانی از اجرای سند تحول با مسوولیت معاون اول رییس جمهور به دولت، تدوین برنامه ششم توسعه با راهبرد اصلی اجرای متوازن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تشکیل کارگروه مشترک با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانین دوره نیازمند تحول از جمله برنامه‌های دولت برای بهبود فضای آموزش و پرورش بوده است. 

وی افزود: تشکیل کارگروه مشترک با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پیشبرد برنامه های سند تحول، بازنگری و همسوسازی قوانین و مقررات، تشکیل شورای راهبردی اجرای سند تحول به منظور استقرار مدیریت و راهبردی یکپارچه تحول در آموزش و پرورش، تدوین نقشه راه اجرایی راهکارهای سند تحول بنیادین و انتخاب 41 راهکار سند تحول و پیش بینی 99 برنامه برای اجرا در سال 93 از دیگرا برنامه‌ها و فعالیت‌ها برای بهبود آموزش در کشور بوده است. 

شریف کاظمی با بیان اینکه یکی دیگر از دستاوردها مدیریت منابع و مصارف در همه عرصه‌ها بوده است،

بیان کرد: در این خصوص استقرار سیستم یکپارچه مالی با رویکرد نظام حسابداری تعهدی، چابک‌سازی فرایندهای مالی در وصول درآمدها از طریق اجرای طرح سوییچ خزانه و TSA، توسعه فناوری اداری از طریق طراحی و اجرای فاز اول سامانه جامع وزارت آموزش و پرورش و کسب رتبه نخست بهره‌وری بین دستگاه های اجرای کشور در سال 94 از جمله فعالیت‌ها برای بهروه‌وری بیشتر یوده است.

وی در ادامه افزود: همچنین اجرای طرح پژوهشی در زمینه نحوه محاسبه قیمت تمام شده دانش‌آموزان در 12 شهرستان، اعمال سیاست بومی‌پذیری در برنامه‌های جذب نیرو به منظور کاهش نقل و انتقالات و ماندگاری بیشتر نیرو در مناطق نیازمند و حذف کامل نیروی مازاد غیر شاغل به میزان 245 هزار ساعت در هفته طی سالهای 92 الی 94 از دیگر موفقیت‌ها بوده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: