واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷

هوای پاک حق کودکان تهران است

مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با تبعات منفی آلودگی هوا بر بهداشت و سلامت آنها و به تبع بر جامعه تاثیر می‌گذارد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از بهارنیوز، سید جمال هادیان طبائی زواره با بیان این که هوای سالم حق همه شهروندان به ویژه کودکان است، گفت: هوای پاک حق کودکان ماست، این قشر آنگونه که باید از ضررهای هوای ناپاکی که در آن نفس می‌کشند و خطراتی که آنها را تهدید می‌کند، آگاهی ندارند. وی ادامه داد: مساله آلودگی هوا اگر یکی از حادترین مسائل ناشی از تمدن صنعتی نباشد، بدون شک از بغرنج‌ترین آنهاست. اگرچه در حالت عادی تنها به اثرات سوء وارد به انسان توجه می شود اما این تعریف آلودگی را تنها به این اثرات محدود نمی‌نماید. مواد نامطلوب می‌توانند بر انسان به خصوص کودکان، گیاه، مواد و اشیاء یا محیط زیست تاثیر گذاشته و یا با مه‌آلود کردن هوا و ایجاد بوهای نامطلوب جلوه های نامناسب ایجاد نمایند.

هادیان گفت: عوامل متعددی در بروز این وضعیت دخیل هستند و شهروندان به ویژه کودکان همواره در خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک و صعب‌العلاج یا عواقب آنها در بزرگسالی قرار دارند، بدون آنکه بتوانند به عاملان و مقصران اصلی این وضعیت اعتراضی بکنند. وی گفت: نمایندگان مردم در پارلمان شهری بیش از همه نسبت به عوارض این معضل برای شهروندان آگاه و حساس هستند و بارها در چارچوب نقش نظارتی خود به مسئولان هشدار داده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره، نقاشی کودک و نوجوان شهر با موضوع آلودگی هوا گفت: تاکنون 20 نهاد اجتماعی و NGOها و بخش های مختلف شهرداری برای همکاری در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند همچنین سازمان محیط زیست نیز قول همکاری داده اما هنوز نحوه مشارکت این سازمان مشخص نیست. هادیان افزود: ایجاد فضای مطالبه هوای پاک به عنوان یکی از حقوق مسلم شهروندی از مسوولان و ترویج فرهنگ حفاظت از آن، آشنا شدن بیشتر مردم به وظایف و عملکرد شورای اسلامی شهر و ایجاد ارتباط سازنده میان شهروندان و نمایندگانشان در پارلمان شهری، آشنایی کودکان و نوجوانان با تبعات منفی آلودگی هوا بر بهداشت و سلامت، ایجاد انگیزه و عزم اجتماعی نهاد‌های مسئول به منظور مبارزه با آلودگی هوا و آشنایی کودکان و نوجوانان به خطرات ناشی از آلودگی هوا بر قدرت یادگیری، از اهداف این جشنواره است.

مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که کودکان می‌توانند مطالبات خود را در قالب نامه به مسئولان بنویسند، گفت: این جشنواره برای گروه سنی 7 تا 14 سال (مقطع تحصیلی دبستان و راهنمایی) طراحی شده است، بنابراین تمامی دانش‌آموزان از کلاس اول دبستان تا سوم راهنمایی شهر تهران می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. وی همچنین خاطرنشان کرد: به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به 35 اثر برتر جوایزی اهدا می شود. همچنین از 3 تن از روزنامه‌نگارانی که در حوزه محیط زیست تلاش کرده‌اند تقدیر می‌شود.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: