واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱

به توافق با ایران بسیار نزدیک بودیم

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو تاکید کرد اختلافات به حدی نبود که از دستیابی به یک توافق جلوگیری کند.

به گزارش تدبیر24 به نقل از مهر، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا گفت در مذاکرات اخیر ایران و کشورهای 1+5 در ژنو طرفین در آستانه دستیابی به یک توافق نهایی بودند. کری اظهار داشت: ما به یک توافق بسیار نزدیک بودیم، در واقع برای رسیدن به توافق بی نهایت نزدیک شده بودیم. وی در گفتگو با شبکه بی بی سی یادآور شد هیچ یک از موارد اختلاف بین طرفین مذاکره کننده به حدی نبود که مانع دستیابی آنها به یک توافق نهایی شود.

کری در ادامه مدعی شد جامعه جهانی باید به اطمینان برسد که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نیست. هر چند مذاکرات سه روزه هسته ای در ژنو بدون اعلام نتیجه نهایی به کار خود پایان داد، اما دیپلمات های دو طرف قرار است بار دیگر در روز بیستم نوامبر برای ادامه مذاکرات با یکدیگر دیدار می کنند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در گفتگو با روزنامه الخلیج چاپ امارات اظهار داشت: روابط واشنگتن با کشورهای حاشیه خلیج فارس استراتژیک است و هرگز تغییر نخواهد کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: توافق با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور به نفع همه از جمله آمریکا و هم پیمانان آن خواهد بود.

در همین رابطه برخی محافل نزدیک به کنگره آمریکا اعلام کردند: کنگره پیش از شنیدن اظهارات کری درباره مذاکرات ژنو تصمیمی در زمینه اعمال تحریمهای جدید علیه ایران اتخاذ نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کنگره آمریکا منتظر شنیدن اظهارات "جان کری" درباره مذاکرات ژنو است و تا زمانی که از گزارش وی مطلع نشود، تصمیمی درباره تحریمهای جدید علیه ایران اتخاذ نمی کنند.

"جین پساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در این باره گفت: کری روز چهارشنبه در دیدار کمیته بانکی کنگره آمریکا نتایج مذاکرات درباره موضوع هسته ای ایران را به اطلاع آنها می رساند.

از سوی دیگر، یک منبع در دولت آمریکا اعلام کرد: اعمال تحریمهای جدید علیه ایران به از بین رفتن تلاشهای دیپلماتیک برای حل موضوع هسته ای ایران منجر می شود و ائتلاف بین المللی که در زمینه کاهش دادن تحریمهای ایران تشکیل شده را دچار انشقاق می کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: