واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
آبرسانی روستایی؛ اولویت دولت بود

نگاه ویژه دولت یازدهم به مناطق محروم

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: این روزها انتقادهایی به دولت یازدهم مبنی بر عدم توجه این دولت به مناطق توسعه نیافته می‌شود، اما این در حالی است که دولت تدبیر چتر حمایت خود را در مناطق توسعه نیافته گسترانید.
تدبیر24»حمیدرضا جانباز امروز در آیین بهره‌برداری از آب شیرین‌ کن اشتهارد با بیان این‌که زمان شروع فعالیت دولت یازدهم شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی در مرحله انهدام قرار داشتند به‌طوری که دو سال این شرکت‌ها معطل بودند، اظهار کرد: بحث ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی در آن زمان مشکلات زیادی را ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: در آن زمان در طول سه ماه تصمیم گرفته شد که اگر قرار است به مردم روستاها خدمات‌رسانی شود لازم است که شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی نه تنها ادغام نشوند بلکه با قدرت بیشتری به فعالیت بپردازند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: زمانی که بشکه‌های نفت بیش از ۱۰۰ دلار به فروش می‌رفت اعتبارات شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی در پیوست قانون صفر بود. این در حالی است که در سال ۱۳۹۳ به همت دولت از محل ردیف‌ها توانستیم میزان اعتبار شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی را به ۲۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۴ با نفت زیر ۳۰ دلار به ۴۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

جانباز با اشاره به اقدامات دولت یازدهم برای آبرسانی روستاها، گفت: در سال ۱۳۸۵، ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی در نظر گرفته شد که با این اقدام توانستیم گام‌های موثری را برای توسعه مناطق محروم برداریم.

وی با بیان این‌که از نیمه سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از یک میلیون مترمکعب در شبانه‌روز ظرفیت فاضلاب تصفیه شده اضافه شده است، اظهار کرد: فاضلابی که می‌توانست محیط زیست را به مخاطره بیندازد، اکنون به پساب تصفیه‌یافته تبدیل شده که این مساله نیز تاثیرات زیادی در مسائل زیست محیطی دارد.  

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، دولت یازدهم اقدامات مفیدی در زمینه‌ی احداث تصفیه‌خانه‌ها ایجاد کرده به‌طوری که ۲۴ درصد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در دولت یازدهم به بهره‌برداری رسیده و جمعیت تحت پوشش فاضلاب از ۳۸.۸ به ۴۵.۱ درصد از سال ۱۳۹۱ به ۱۳۹۵ ارتقاء یافته است.

جانباز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مدیریت مصرف، تاکید کرد: سرانه مصرف آب در خانوارها در سال ۱۳۹۲ از ۷۱۳ لیتر به ازای هر خانوار به ۶۹۰ لیتر در شبانه‌روز کاهش یافت که این مساله تاثیرات زیادی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: با انجام این اقدام می‌توان آب شرب مورد نیاز ۱.۷ میلیون نفر را تامین کرد. همچنین ۱۵۰۰ میلیارد تومان بابت این صرفه‌جویی سرمایه‌گذاری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در دولت یازدهم در زمینه آب و فاضلاب، گفت: تا سال ۱۳۹۲، ۸۰ پروژه با ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان و از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۸۰ پروژه به ارزش ۵۰ هزار میلیارد دلار با بخش خصوصی منعقد شد.

شهرستان اشتهارد سیراب شد

جانباز با اشاره به بهره‌برداری از آب شیرین کن شهرستان اشتهارد، اظهار کرد: آبی که تاکنون دراختیار مردم این شهرستان قرار می‌گرفت شوری بالایی داشت به‌ طوری که حتی آن آب قابل شرب نبود، لذا لازم است از صبوری مردم این منطقه تشکر کنم.

وی با بیان این‌که در استان البرز اقدامات خوبی در بخش مدیریت منابع آب و فاضلاب انجام شده است، ادامه داد: در دولت یازدهم تنها در شهر کرج ۱۰۰ هزار انشعاب جدید راه‌اندازی شد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که تصفیه‌خانه شماره ۳ با سرمایه مورد نیاز ۵۰ میلیارد تومان افتتاح شود که شرکت آب و فاضلاب حمایت کامل خود را برای تامین اعتبار این تصفیه‌خانه اعلام می‌کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: در زمینه‌ی توسعه طرح‌های فاضلاب جمعیت تحت پوشش استان البرز از ۱۶ درصد به ۲۳ درصد افزایش یافته است، اما برای تکمیل طرح فاضلاب شهر کرج به تنهایی ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه لازم است که به دنبال راه‌حل‌هایی برای تامین این سرمایه هستیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: