واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰
سوریه در ۲۴ ساعت گذشته

حملات خمپاره‌ای به دمشق و حلب

حملات خمپاره‌ای به مناطق مسکونی دمشق و حلب و برجای گذاشتن 52 کشته و زخمی، موفقیت ارتش در بازپس گیری کنترل الحجیرة در ریف دمشق و آمادگی کردهای سوریه برای تشکیل حکومت خودگردان، مهم‌ترین تحولات سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته است.

به گزارش تدبیر24 به نقل از فارس، مهمترین تحولات میدانی سوریه طی 24 ساعت گذشته را می‌توان کشته و زخمی شدن 52 شهروند سوری در حملات خمپاره‌ای افراد مسلح به مناطق مسکونی دمشق و حلب و موفقیت ارتش سوریه در بازپس گیری کنترل «الحجیرة» از توابع ریف دمشق و تحولات سیاسی را در آمادگی کردهای سوریه برای تشکیل حکومت خودگردان و تاکید دبیرکل حزب ملی جوانان سوریه بر لزوم مشارکت در کنفرانس ژنو 2، ملاحظه کرد.   

عرصه میدانی

 تسلط ارتش سوریه بر "مزارع صویص" در حمص

 نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیروزی‌ها خود علیه گروه‌های مسلح، امروز موفق شدند، «مزارع صویص» از توابع «تلبیسه» در شمال حمص را به کنترل خود درآورند.

 کمیته‌های مردمی کُردهای سوریه ۱۶روستا را از لوث عناصر مسلح پاک کردند

 کمیته‌های مردمی حمایت از کُردهای سوریه در ادامه عملیات‌های خود علیه گروه‌های تروریستی مسلح امروز چهارشنبه موفق شدند، پس از درگیری‌های شدید و سخت با عناصر مسلح 16 روستای دیگر در استان حسکه را تصرف و آنها از عناصر مسلح پاکسازی کنند.

 فرار «ارتش آزاد» از «حجیره»/پایان حضور «النصره» در «غربه» و «مشتل»

 عملیات ارتش سوریه برای آزاد سازی «حجیره»، «غربه» و «مشتل» در ریف دمشق که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده بود، صبح امروز با آزاد سازی این مناطق به پایان رسید.

 28 کشته و زخمی در حمله خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی مسلح به حلب

 حمله خمپاره‌ای گروه‌های مسلح به مناطق مسکونی شهر «حلب» در شمال سوریه 28 کشته و زخمی برجا گذاشت.

چهار کشته و بیش از 20 زخمی در حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به «دمشق»

افراد مسلح فعال در سوریه امروز چهارشنبه بخش‌های مختلف منطقه مسیحی نشین «باب توما» در پایتخت این کشور را با 10 خمپاره هدف قرار دادند. در جریان این حمله خمپاره‌ای، چهار شهروند سوری کشته و بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند.

ارتش سوریه کنترل «الحجیره» در ریف دمشق را به دست گرفت

یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، تسلط شبه کامل خود بر منطقه «حجیره» در ریف جنوبی دمشق را اعمال کنند که شاهد درگیری‌های شدید و سخت میان ارتش سوریه با گروه‌های مسلح بود. گزارش شده، پس از وارد آمدن خسارات و لطمات سنگین به گروه‌های تروریستی مسلح مستقر در این منطقه، بخش قابل توجهی از این گروه‌ها و عناصر وابسته به آنها مجبور به فرار از منطقه شدند.

  عرصه سیاسی

 آمادگی کُردها برای تشکیل حکومت خودگردان

«عمر اوسی» نماینده پارلمان و رئیس تشکل طرح ملی کُردهای سوریه با اشاره به اینکه کُردهای سوریه خود را برای اداره خودگردان مناطق شرقی این کشور آماده می‌‌کنند، تاکید کرد این اقدام به معنای جدایی آنها از حکومت مرکزی نیست. هم اکنون کُردهای سوریه درحال بحث و مناقشه برسر ایجاد حکومت خودگردان در سوریه هستند. حکومت خودگردانی که کُردهای سوریه از آن سخن می‌گویند، قرار است تا در مناطقی تشکیل شود که گروه‌های مسلح را از آن بیرون کرده‌اند و هم اکنون هیچ نهاد و ارگان امنیتی و نظامی و سیاسی وابسته به نظام سوریه در آن وجود ندارد و این موضوع به شکلی ویژه مناطقی همچون عفرین، رأس العین، الدرباسیه، عامودا و المالکیه را شامل می‌شود.

اعدام نماینده پارلمان سوریه جنایتی وحشیانه بود

«موفق الحبشی»، نماینده پارلمان سوریه، درباره اعدام «مجحم إبراهیم السهو»، نماینده پارلمان سوریه توسط گروه‌های سلفی جهادی تندرو در استان «دیر الزور» در شرق این کشور گفت: این اقدام بسیار تاسف بار و جنایتی وحشیانه است. کسنی‌که دست به چنین جنایتی زدند، تفاوتی میان قربانیان خود قائل نمی‌شوند و هرکس به دست آنها بیفتد را به قتل می‌رسانند.

نتایج ژنو 2 هر چه باشد، از قتل، ویرانی و جنگ بهتر است

«ماهر مرهج»، دبیرکل حزب ملی جوانان سوریه: نتیجه کنفرانس ژنو 2 هرچه باشد، بهتر از جنگ و کشتار و ویرانی و خرابی است که گروه‌های مسلح جهادی سلفی علیه نظام و ملت سوریه دست به آن می‌زنند... آنچه امروز در جریان است، فراهم کردن زمینه برای نبردی بزرگ است، اما این نبرد، نبرد سیاسی است و آمریکا اصرار بر برگزاری کنفرانس ژنو 2 برای تحقق اهداف مورد نظر خویش است.

معارض سوری: بحران سوریه در مرحله بعد شاهد تشدید خشونت‌ها از سوی دو طرف خواهد بود

«فاتح جاموس»، از رهبران معارض حزب کار کمونیست سوریه، گفت: معارضان سوری خارج نشین و همچنین گروه‌های مسلحی که در سوریه علیه نظام مبارزه می‌کنند، از سوی عربستان سعودی حمایت می‌شوند و خواهان دستیابی به راه حل سیاسی از طریق کنفرانس ژنو 2 برای بحران سوریه نیستند. معارضان و گروه‌های مسلح موجب تشدید خشونت‌ها در سوریه خواهند شد، تاکید کرد که آنها به هر طریق تلاش می‌کنند، از قضیه کنفرانس ژنو 2 شانه خالی کنند و مانع برگزاری آن شوند.

این رهبر معارض سوری با بیان اینکه این گروه‌ها خود در داخل با هم اختلاف نظر و مشکل دارند و نمونه این امر را می‌توان در درگیری‌های جاری در استانبول مشاهده کرد، افزود: بخشی از ائتلاف معارضان سوری به شدت با حضور معارضان سوری خارج‌نشین در کنفرانس ژنو 2 مخالف است و جناحی تندرو به شمار می‌آید، به همین دلیل احتمال دارد، به گروه‌های مسلح جهادی سلفی و گروه‌های تندروتر و افراطی‌تر ملحق شود.

 معارضان سوری: حزب اتحادیه کُردها سازمانی مخالف انقلاب است

 ائتلاف معارضان سوری حزب اتحادیه کُردهای سوریه را یک سازمان مخالف انقلاب توصیف کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: