واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

مدیریت قدرتمند می‌تواند زاینده رود را احیا کند

یک فعال محیط زیست گفت: بزرگ‌ترین مطالبه مردم در استان اصفهان مسئله زاینده رود و تالاب گاوخونی است که در گذشته زیاد مورد توجه آقایان نبوده است.
تدبیر24»مهدی بصیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنابا اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مطالبه مردم در استان مسئله زاینده رود و تالاب گاوخونی است که در گذشته زیاد مورد توجه آقایان نبوده است،‌ اظهار کرد: لازم است مدیریتی صحیح اعمال شود و توسعه بی رویه‌ای که تاکنون اتفاق افتاده متوقف و به توسعه پایدار باز گردیم.

وی افزود: اگر بتوان کمبودهای آب حوضه زاینده رود را جبران، سپس بودجه‌های ساماندهی را پرداخته از ساماندهی رودخانه حمایت قانونی و اجرایی کرد و سپس توسعه صنایع آب بر مانند فولاد و ذوب آهن را متوقف و مصارف را محدود کنند، امکان احیای رودخانه وجود دارد.

این فعال محیط زیست گفت: کمبود آبی که 17 سال به یزد رفته است را نمی‌توان جبران کرد زیرا این میزان آب از حق آبه کشاورزان بوده است و از آب‌های زیرزمینی تخلیه شده است و جبران آن با فوریت امکان پذیر نیست، اما می‌توان حداقل جبران یک سال را به طور مثال با تکمیل تونل سوم که حدود 20 سال است شروع شده انجام داد.

بصیری اظهار کرد: کنترل رودخانه با بازگشت قانون استقلال شرکت‌های آب استانی به شرکت‌های آب منطقه‌ای یکپارچه امکان پذیر است و این یعنی مدیریت یکپارچه حوضه با استقبال کامل و قدرت لازم برگردد.

وی با بیان اینکه رودخانه باید ساماندهی شود، افزود: تا کنون در حاشیه رودخانه تعداد زیادی چاه‌های حریمی حفر شده است که حتی اگر دارای مجوز نیز باشند، کار اشتباهی بوده است و بیش از ظرفیت حوضه با پمپ از رودخانه آب برداشته می‌شود که این نیز کار درستی نیست. تخصیص آب به مشترکان باید رعایت شود و جایگزین منابع برا آن انجام شود که اینکار قرار بود با تونل بهشت آباد انجام شود.

این فعال محیط زیست تصریح کرد: این اقدامات یک جراحی است که به اجبار امکان پذیر است و باید به دنبال آن مدیریتی صحیح اعمال شود و توسعه بی رویه که تاکنون اتفاق افتاده و تقریبا همه جای کشور را خراب کرده است، متوقف شود و به توسعه پایدار باز گردیم.

بصیری با تاکید بر اینکه احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی مطالبه همه شهروندان استان اصفهان است زیرا آب شرب بسیاری از مناطق از این رود تامین می‌شود، اظهار کرد: باید به دنبال ساماندهی و مدیریت و صرفه جویی رفت، اگر حق آبه کشاورزان تامین شود حتما تالاب گاوخونی نیز احیا خواهد شد.

وی افزود: صرفه جویی و توسعه باید مورد توجه باشد تا بتوان زاینده رود را احیا کرد هرچند به نظر نمی‌آید امکان بازگشت به وضع سابق وجود داشته باشد مگر اینکه آب زیادی وارد حوضه شود که آن نیز امکان پذیر نیست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: