واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

کره شمالی خواستار جمع‌آوری فوری سامانه «تاد» آمریکا در منطقه شد

کره شمالی از کره جنوبی خواست به استقرار سامانه پیشرفته ضد موشکی «تاد» آمریکا در خاک خود پایان داده و این سامانه را هر چه سریعتر برچیند.
تدبیر24»پس از گفت وگوهای طولانی و برگزاری چندین نشست کارگروه مشترک در سال گذشته میلادی، ‌دولت وقت کره جنوبی و‌ آمریکا برای استقرار این سامانه توافق کردند.
دو کشور در سال جاری میلادی و زودتر از برنامه در ماه مارس (اسفند ماه 95) محموله های این سامانه را وارد منطقه ای در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق شهر سئول کرده و آنها را بتدریج نصب و عملیاتی کردند.
به رغم اتفاقات فراوان و اعتراضات مکرر گروه های مدنی و مردم در کره جنوبی و اعتراضات روسیه و چین هنوز این سامانه برقرار است.
کره شمالی در تازه ترین درخواست خود بار دیگر تاکید کرده است که سامانه تاد برای کره جنوبی امنیت به ارمغان نمی آورد.
کمیته صلح کره شمالی در بیانیه ای که روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین روز دوشنبه آن را منتشر کرد، یادآور شده است: مردم کره جنوبی از هر قشری خواستار برچیدن این سامانه هستند.
این کمیته افزوده است، سامانه مزبور باعث می شود تا روابط دوطرف پر تنش تر شود و برای استقرار آن هرگز مصالحه ای در کار نخواهد بود.
کره شمالی از دولت کره جنوبی انتقاد کرده است که همچنان از برنامه محافظه کارانه دولت قبلی در استقرار «تاد» پیروی می کند و برای برچیدن این سامانه تلاش واقعی نکرده است.
برخی از سیاستمداران در کره جنوبی گفته اند که برچیدن تاد را منوط به توقف برنامه آزمایش های موشکی بالستیک و هسته ای کره شمالی کرده اند.
علاو بر کره شمالی؛ چین و روسیه نیز از مخالفان سرسخت اجرای این طرح محسوب می شوند و دو کشور چندی پیش و در جریان ششمین نشست رایزنی های امنیتی مشترک در باره آسیای شمال شرقی، با صدور بیانیه ای تاکید کردند که پکن و مسکو از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود و ثبات و توازن منطقه حراست خواهند کرد و در مقابل تاد، تدابیر بازدارنده در نظر می گیرند.
«تاد» سامانه موشکی ضد بالستیک است که توسط شرکت تسلیحاتی آمریکا «لاکهید مارتین» ساخته شده و برد رادار آن هزار کیلومتر، برد عملیاتی موشک 200 کیلومتر و سرعت آن 10 هزار و 80 کیلومتر بر ساعت می باشد.
برچسب ها: کره شمالی آمریکا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: