واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۷۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

سیره امام (ره) در روزمرّگی‌های سیاسی به فراموشی سپرده نشود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای مانایی دیدگاه‌ها و مبانی فکری امام خمینی(ره) باید فرآیندسازی سیره نظری و عملی ایشان برای نسل‌های جدید انقلاب انجام شود.
تدبیر24» علیرضا رحیمی گفت: عظمت شخصیت و برجستگی‌ دیدگاه‌های امام خمینی(ره) ریشه در قرآن کریم و مبانی نظری و عملی نبوی و علوی دارد. این نظریات مبانی انقلاب اسلامی ایران را تشکیل داده و برای مانایی آن باید فرآیندسازی سیره نظری و عملی ایشان برای نسل‌های جدید انقلاب انجام شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشدار داد: باید مراقب بود سیره امام در دهه چهارم انقلاب در روزمرّگی‌های سیاسی به غفلت و فراموشی سپرده نشود. حرکت و اقدام مسئولان نظام در جمهوری اسلامی بدون مبانی و نظریات امام، حرکتی ابتر است علاوه بر آن به سیره و دیدگاه‌های امام خمینی(ره) نباید به عنوان یک گفتمان تاریخی نگاه کرد این نظریات، مبانی انقلاب است و باید در شأن این مبانی در داخل و خارج مرزهای جغرافیایی ایران به آنها توجه شود.

وی با بیان اینکه «ترمیم شکاف بین نسلی در حوزه عملی و مبانی انقلاب اسلامی باید از طریق تبیین دیدگاه‌های حضرت امام برای جامعه اتفاق بیفتد» گفت: برای زنده ماندن راه و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی بسیار مهم است که مسئولان ارشد نظام در وهله اول نظریات ایشان را در تصمیم گیری ها مورد توجه دائمی و جدی قرار دهند و به طور مرتب برای جامعه بازگو کنند در وهله دوم، سیره نظری و عملی ایشان توسط صاحبان تریبون‌ها برای جامعه تبیین شود.

نماینده مردم تهران در مجلس هشدار داد: مسیری که در تدریس نظریات و دیدگاه‌های امام خمینی(ره) در قالب کتاب‌های مصوب درسی در دانشگاه‌ها طی می‌شود نشان داده کارآیی لازم را نداشته و ضروری است حرکت‌های مکمل و جبرانی، برنامه‌ریزی شود تا تبیین دیدگاه‌ها به حرکتی فراگیر در سطح جامعه تبدیل شود. با نگاه به نظریات امام (ره) آرمان‌های انقلاب نیز برای جامعه به راحتی قابل ارزیابی می‌شود.

رحیمی پیشنهاد داد: مسئولان آموزشی و فرهنگی کشور به ویژه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری در کنار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دستگاه دیپلماسی خارجی می‌توانند در فضای گفتمان امام فعال باشند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: