واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

آزادسازی موصل در تأمین امنیت مناطق شمال و غرب عراق مؤثر است

کارشناس مسائل غربی آسیا با بیان اینکه تنها 5 درصد از منطقه موصل برای آزادسازی کامل باقی مانده است اظهار داشت: تا دو هفته دیگر شهر موصل به کلی آزاد می‌شود.
تدبیر24»حسن هانی‌زاده ؛ با اشاره به پیشروی‌های اخیر نیروهای حشدالشعبی برای آزادسازی کامل موصل گفت: بعد از حدود 7 ماه که از عملیات آزادسازی موصل می‌گذرد علی‌رغم اینکه عملیات به کندی پیش می‌رود ولی تلفات کمی صورت گرفته و میزان دقت بسیار بالاست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی داعش در مناطق پر جمعیت متمرکز هستند و  از مردم موصل به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند  بیان داشت: از این سو حشد‌الشعبی نیروهای مردمی، نیروهای مسلح و پلیس فدرال با دقت و اطلاعاتی که از درون شهر دارند به پیشروی خود ادامه می‌دهند و  اکنون تنها 5 درصد از منطقه غرب موصل قدیم باقی مانده است.

وی وجود بافت‌های قدیمی و پیچیده در شهر موصل را عامل کلی عملیات از  زمان آغاز تاکنون بر شمرد و پیش‌بینی کرد که تا دو  هفته آینده شهر موصل به کلی آزاد می‌شود.

هانی‌زاده با بیان اینکه نیروهای مردمی به سمت مرز سوریه حرکت خواهند کرد تا امنیت موصل و شهرهای شمال و  غرب عراق را تأمین کنند تأکید کرد: با این تحرکات داعش را تا سوریه تعقیب خواهند کرد و لذا آزادسازی موصل می‌تواند در تأمین امنیت مناطق شمال و غرب عراق مؤثر باشد.


این کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص فرایند عملیاتی که در موصل صورت گرفت اظهارداشت: نیروهای آمریکایی علی‌رغم اینکه ادعای مبارزه با داعش را دارند در این آزادسازی هیچگونه اقدامی در راستای کمک به نیروهای مسلح عراق نکردند.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح عراق در طول این مدت با امکانات بومی خودشان توانستند بیش از 95 درصد از شهر موصل را آزاد کنند و در نهایت آماده پاکسازی کل شهر شوند.

هانی‌زاده با بیان اینکه تله‌های انفجاری داعش توسط نیروهای مسلح عراق پاکسازی شد بیان داشت: تنها راه موجود برای نیروهای داعش، فرار به سمت سوریه است و  اگر مقاومت کنند کشته می‌شوند چنانچه در طول عملیات آزادسازی موصل صدها نفر از نیروهای داعش به هلاکت رسیدند و تعدادی از آن‌ها که در غرب موصل بودند به سمت قائم و تلعفر فرار کردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: