واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
رئیس کمیسیون اروپا:

ازسرگیری مجازات اعدام به معنای پایان مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپاست

'ژان کلود یونکر'، رئیس کیسیون اروپا ضمن تاکید بر ضرورت ادامه مذاکرات اتحادیه اروپا و ترکیه در زمینه پیوستن این کشور به این اتحادیه، گفت: مسلما، از سرگیری مجازات اعدام از سوی آنکارا موجب خاتمه روند مذاکرات خواهد شد.
تدبیر24»یونکر دیروز (چهارشنبه) در نشستی که در برلین با حضور دانشجویان برای گفت وگو درباره آینده اروپا برگزار شد، بیان داشت: نظرم این نیست که مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا همین الان متوقف شود؛ مقامات اروپا باید ترکیه را متقاعد کنند که انجام اصلاحات و حرکت در راستای مشی اروپا بیش از فاصله گرفتن از این قاره و ارزش های آن به نفع آن کشور است.
وی افزود: نمی دانم ترکیه عضوی از اتحادیه اروپا خواهد شد یا خیر؛ در گفت وگوی طولانی اخیر با 'رجب طیب اردوغان' به طور شفاف اعلام شد که از سرگیری مجازات اعدام در ترکیه به منزله خط قرمز مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپاست.
براساس این گزارش، تنش بین ترکیه و اتحادیه اروپا بر سر مسایل حقوق بشری و امنیتی بالاست، اما این اتحادیه در زمینه مهاجرت و درگیری در سوریه به کمک آنکارا به عنوان عضوی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) متکی است.
ترکیه در راستای تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا در سال 2004 مجازات اعدام را لغو کرد، اما اردوغان اعلام کرد که اگر مجلس مجازات اعدام را تصویب و یا در همه پرسی از آن حمایت شود، این مجازات در ترکیه از سرگرفته خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: