واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

جان کری تصمیم ترامپ برای خروج از توافق پاریس را اشتباه بزرگ خواند

«جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از توافق پاریس که 195کشور جهان آنرا امضا کرده اند، آنرا اشتباه بزرگ رئیس جمهوری آمریکا خواند.
تدبیر24»شبکه خبری «سی.بی.اس» (cbs) از بوستون آمریکا گزارش داد: جان کری فردی که توافق آب و هوایی پاریس را امضا کرده بود بر تصمیم دونالد ترامپ تاخت و آنرا یک «اشتباه بزرگ» خواند.
بنابراین گزارش ، جان کری در صفحه اجتماعی فیس بوک خود نوشت: افکار من درباره اشتباه بزرگی است که امروز رئیس جمهور ترامپ، آمریکا را به عقب برد و جنگ بزرگی را راه انداخت.
وزیرخارجه دولت سابق باراک اوباما دراین باره نوشت: رئیس جمهوری که وعده «اول آمریکا» را داده است، گام «خود مخربی» را برداشت که به موجب آن کشور ما را عقب انداخت.
جان کری افزود: این یک خسران بی سابقه دررهبری آمریکا است که به بهای نفوذ ما، مشاغل ما تمام می شود و از دیگر کشورها می خواهد تا برای حل بحرانی ترین مساله حاضر انسانی، از آن کنار روند.
سی.بی.اس گزارش داد: جان کری از ایالت های و شهرهای آمریکا خواستار ادامه دادن به توافق پاریس شد که از کسانی که در این توافق مشارکت کرده اند خواسته می شود از انتشار کربن در جو بکاهند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ بامداد امروز (جمعه) با این توجیه که عضویت در توافقنامه آب و هوایی به ضرر اقتصاد کشورش خواهد بود و قادر به دستیابی به اهداف این توافقنامه نیز نخواهد بود، خروج آمریکا را از این توافقنامه اعلام کرد و گفت: از همین امروز کشورش اجرای مفاد این توافقنامه را متوقف خواهد کرد.
اقدام دونالد ترامپ با واکنش های داخلی و بین المللی مواجه شد.
رهبران آلمان، فرانسه و ایتالیا با صدور بیانیه مشترک آنچه که ترامپ خواسته است را رد کرده و اعلام کردند توافق پاریس قابل مذاکره دوباره نیست.
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز در واکنش به این اقدام رئیس جمهوری آمریکا با صدوری بیانیه ای نسبت به این تصمیم اقدام ناامید کرد.
هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده انتخابات 2016 امریکا نیز تصمیم دونالد ترامپ را یک اشتباه تاریخی خواند.
باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز در واکنش به این اقدام دونالد ترامپ در بیانیه ای درخصوص خروج آمریکا از توافق پاریس گفت: ایالات متحده باید پیشگام این توافق باشد، اما اگر دولت ترامپ آینده را پس بزند، ایالت ها، شهرها و بنگاه های ما این راه را ادامه خواهند داد.
توافقنامه پاریس در تاریخ 12 دسامبر سال 2015 در چارچوب کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد با هدف جلوگیری از افزایش دمای زمین بیش از 2 درجه سانتیگراد در قرن جاری و تلاش برای محدودیت افزایش دما به زیر 1.5 درجه سانتیگراد نسبت به سطح آن پیش از صنعتی شدن، تهیه و تدوین شد که 195 کشور جهان آنرا به امضا رسانده اند.
برچسب ها: ترامپ جان کری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: