واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴

کاهش کیفیت هوادرکلانشهرها ازدوشنبه

مدیرکل پیش‌بنی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از عصر یکشنبه و طی روز دوشنبه در استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان بارش باران، وزش باد و رعدوبرق از شدت بیشتری برخوردار است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از تسنیم، عبدالرضا امیدوار شهری، مدیرکل پیش‌بنی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: یک سامانه بارشی در روز یکشنبه در شرق دریای مدیترانه تشکیل می‌شود که این سامانه با جریان‌های مرطوب جنوبی همراه می‌شود، از اواخر یکشنبه و طی روز دوشنبه تقویت شده و استان‌های واقع در جنوب‌غرب و جنوب کشور را تحت تاثیر فعالیت بارشی خود قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد به سواحل دریای خزر و گسترش آن به شمال‌شرق و شرق ایران، فعالیت بارشی در استان‌های واقع در جنوب‌غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوب کشور افزایش می‌یابد. در این مدت در شمال شرق و شرق کشور دمای هوا به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.
امیدوار شهری گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی در کلان شهرهای تهران، اصفهان، اراک، کرج و مشهد مقدس، فراهم است. از این رو پیش‌بینی می‌شود که در این مدت کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق کاهش یابد. همچنین باید بگوییم که از عصر یکشنبه و طی روز دوشنبه در استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان بارش باران، وزش باد و رعدوبرق از شدت بیشتری برخوردار است.
وی ادامه داد: آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق به ویژه استان‌های بوشهر و فارس رخ خواهد داد. در روز سه شنبه این شرایط در استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری پیش بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بنی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: به دلیل نفوذ توده هوای سرد به استان‌های واقع در شمال شرق و شرق کشور طی روزهای چهارشنبه تا جمعه کشاورزان و باغداران این استان‌ها به ویژه در مناطق زعفران کاری نسبت به برداشت سریع محصولات باقی مانده اقدام کرده و تمهیدات لازم جهت مواجه با سرمازدگی را برقرار کنند.
وی ادامه داد: مرکز پیش بینی با توجه به بارش‌های شدید در استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و اصفهان از عصر یکشنبه و طی روز دوشنبه توصیه می‌کند که کشاورزان گندم کار ( آبی و دیم) در این مناطق نسبت به آماده سازی مزارع کشت نشده در روز یکشنبه جهت استفاده از نزولات جوی برای «خاک آب» اقدام کنند و همچنین محصولات باقی مانده در سطح زمین جمع‌آوری شود.
امیدوار شهری افزود: در طی این مدت عملیات کشاورزی به ویژه محلول‌پاشی در باغات توصیه نمی‌شود و اکیداً از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود. با توجه به حاکم بودن این شرایط در روز سه شنبه و چهارشنبه در استان‌های واقع در جنوب غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوب کشور توصیه‌های فوق حتماً رعایت شود.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: