واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۸۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تنها مدارس غیرانتفاعی و دولتی اجازه دریافت شهریه را دارند/مدارس غیردولتی و نمونه مردمی باید تعطیل شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مدارسی همچون غیردولتی، نمونه مردمی و شاهد نه تنها اجازه دریافت شهریه را ندارند بلکه با اجرای برنامه ششم باید تعطیل شده یا تغییر ماهیت دهند.

تدبیر24»محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص اینکه چه مدارسی به لحاظ قانونی اجازه دریافت شهریه از دانش‌آموزان دارند، گفت: طبق اصل 30 قانون اساسی آموزش باید در کشور رایگان باشد و تمام تلاش دولت و مجلس باید به سمت اجرای قانون اساسی برود اما ناتوانی در تأمین هزینه‌ها، مدارس غیرانتفاعی ایجاد شده‌اند و این مدارس به همراه مدارس هیات امنایی تنها مدارس مجاز به دریافت شهریه آن هم طبق ضوابط هستند، هرچند این فرار به جلو برای تامین هزینه‌ها، به قیمت گرانی برای جامعه تمام شد چراکه شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی آموزشی را در پی داشت.

نماینده مردم خمینی‌ شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه نه تنها مدارس دولتی هم از دانش‌آموزان شهریه دریافت می‌کنند بلکه شهریه دریافتی بیش از توان اولیاء این مدارس است.

وی  با بیان اینکه در حالی مدارسی همچون غیردولتی، نمونه مردمی، شاهد و... نیز از اولیاء دانش آموزان شهریه دریافت می‌کنند که این مدارس دولتی محسوب میشوند، افزود: برنامه ششم مدارس را به دو دسته دولتی و غیردولتی تقسیم کرده است لذا مدارس دولتی نمی‌توانند طبقه‌بندی شوند و از مردم شهریه دریافت کنند.

خمینی شهر با بیان اینکه به محض اجرای برنامه ششم و ابلاغ دستورالعمل آن مدارسی که نه دولتی و نه غیردولتی هستند باید تعطیل شوند یا به یکی از این دو دسته تغییر ماهیت دهند، اضافه کرد: مدارس هیات امنایی به حیات خلوت ادارات آموزش و پرورش تبدیل شده است چراکه از طریق این مدارس پول دریافت و هرجا که می‌خواهند خرج می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: مدارس دولتی صرف نیز تحت عناوینی همچون کمک به سرانه مدارس از اولیاء دانش‌آموزان شهریه دریافت می‌کنند و متاسفانه فسادی در این زمینه ایجاد شده است لذا ضروری است مجلس نظارت قوی‌تری داشته باشد و دولت برای اجرای سریع‌تر برنامه ششم توسعه تلاش کند./

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: