واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴

بستن درب‌ مسجد قاهره بر عزاداران

نماینده سابق پارلمان مصر بستن درب‌ مسجد «الحسین»(ع) در قاهره به روی سوگواران عاشورای حسینی را مغایر عرف‌ و قوانین دانست.

به گزارش تدبیر24 به نقل از فارس، «شیخ احمد عبد العال»، نماینده سابق پارلمان مصر و از مبلغان صوفی این کشور در قاهره، به شدت از اتفاقات رخداده در مسجد «امام حسین»(ع) در قاهره طی مراسم عاشورای حسینی و بستن درب‌ این مسجد به روی مریدان این امام ابراز تاسف و نارضایتی کرد.

عبد العال در این‌باره گفت: این اقدام حکومت مصر با تمام عرف‌ها و قوانین موجود درباره آزادی انجام شعائر دینی منافات دارد، به خصوص شعائری که مربوط به  مسلمانان و اولیای صالح خدا علیهم السلام باشد.

این مبلغ صوفی مصری تصریح کرد: جریان سلفی در مصر تلاش می‌کند تا با ایجاد مشکلات در هر زمان و فرصت به دست آمده، فضا را برای مطرح کردن خود در صحنه سیاسی فراهم کند.

وی تاکید کرد: مخالفت آنها با برگزاری مراسم عاشورای حسینی فقط در راستای اهداف سیاسی این جریان قابل ملاحظه است که در دوره زمامداری «حسنی مبارک»، رئیس جمهوری مخلوع مصر توان دست زدن به چنین اعتراضات و اقداماتی را نداشتند و همواره در قبال آن سکوت می‌کردند، اما هم اکنون، روشن است که آنها می‌خواهند آزادی را بر اساس خواسته‌های خود تفسیر کنند.

به همین منظور عبد العال خواستار حفاظت از مساجدی شد که در آنها ضریح اولیای صالح خدا قرار دارد که در مناطق بسیاری در مصر پراکنده‌اند تا در معرض اهمال ویا تخریب از سوی افراد فوق قرار نگیرند.

او همچنین خواستار دادن اجازه به مریدان این اولیای صالح خدا برای زیارت اماکن فوق و انجام شعائرشان تا زمانی‌ شد که بر خلاف شریعت اسلام نباشد.

منطقه «الحسین» در قاهره و مسجد «امام حسین»(ع) در اثنای مراسم عاشورای حسینی امسال به دلیل شرایط خاص امنیتی که مصر در آن به سر می‌برد شاهد درگیری‌هایی بود و پس از نماز عشا درب مسجد به روی عزادران بسته شد که موجب برانگیخته شدن خشم و غضب بسیاری از صوفی‌ها و شیعیان مصر به طور خاض و تمام مسلمانان به طور عام شد، در حالی‌که این اقدام با استقبال جریان سلفی و وهابی مواجه شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: