واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴
سخنرانی رئیس جمهور روحانی در مراسم تنفیذ خود :

ملت ایران در انتخابات خالق حماسه‌ای کم‌نظیر شد

اگرچه انگشت امید بر انتخابات یازدهم بیشتر به گفتمانی نشانه رفت که در برنامه‌های این بنده کوچک متبلور بود، اما باید عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراوانی را در پیدایش این وضع دخیل دانست. . . .

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور در سخنانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری که با حضور مقامات عالیرتبه کشوری و لشکری در محضر رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: خدا را سپاسگزارم که به این بنده کوچک خویش منت نهاد و او را مفتخر به رای ملت بزرگوار ایران و امضای حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری قرار داد.

وی افزود: تقارن این مراسم قانونی را با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به فال نیک می‌گیرم و از کلام شهید رمضان، امیرالمؤمنین علی(ع) تبرک می‌جویم که پایه‌های حکومت را به حکمت استوار دانستند.

رئیس جمهور گفت: انتخابات خرداد 92 گرچه با تردید و سوء‌ظن بخشی از جامعه آغاز شد، ولی با تایید و استقبال عموم مردم به پایان رسید.

روحانی افزود: انتخابات با شفافیت، رقابت و آرامش کامل برگزار شد که نتیجه آن برای بسیاری غافلگیرانه بود.

وی ادامه داد: ایران که از منظر بدخواهان قرار بود در اثر تحریم و انزوا در ستیزه‌ای داخلی فرو غلطد و شکافی بزرگ بین دولت و ملت ایجاد شود، با انتخابات پرشور و مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم خالق حماسه‌ای کم‌نظیر گردید.

رئیس جمهور گفت:‌ این انتخابات فرآیندی بود که با اتکا به خرد جمعی و مشارکت همه فعالان پایبند نظام به گونه‌ای شکل گرفت که نشانگر بلوغ نظام و بازسازی هرچه بیشتر اعتماد بین حاکمیت و مردم بود.

روحانی افزود: همه مردم و نخبگان جامعه، منافع ملی و شرایط کشور را بخوبی درک کردند و در راه سربلندی میهن قدم نهادند.

وی تصریح کرد: ‌این انتخابات نتیجه شکاف بین مردم و حاکمیت نبود چرا که مردم ایران شخصی را به عنوان رئیس جمهور خود برگزیدند که سال‌ها در مسئولیت‌های خطیر نظام انجام وظیفه کرده است.

رئیس جمهور گفت:‌ این انتخابات نشانگر عزت‌خواهی مردم ایران بود و این واقعیت را مورد تاکید قرار داد که مردم‌سالاری در ایران نهادینه شده و ماندگار است و انقلاب اسلامی از پختگی و بلوغ و ثبات لازم برخوردار است.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: فرآیندهای مردم‌سالاری در ایران پس از انقلاب اسلامی تثبیت شده و از روندی بسیار شایسته و مناسب برخوردار است.

وی اضافه کرد: مشارکت بالا، برگزاری سالم و بدون حاشیه انتخابات و شعارها و سیاست‌های نامزدها و حجم گسترده بحث و نقد در جریان انتخابات همگی نشان‌دهنده فرآیندی رو به کمال در جمهوریت و اسلامیت نظام بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: مردم در انتخابات 24 خرداد حماسه‌ای بزرگ آفریدند و با حضور کم نظیر خود در کنار صندوق آرا از شکاف‌های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی فرو کاستند و بر وفاق و همگرایی ملت و منزلت بیشتر جهانی و منطقه‌ای ایران تاکید کردند.

روحانی افزود: نشاط، امید و اعتمادی که از دل این انتخابات برآمد سرمایه اجتماعی جدیدی را برای ایران مهیا کرد.

وی در تبیین این سرمایه اجتماعی تصریح کرد: این سرمایه ای بود که نه تنها دفع و رفع مخاطرات و تهدیدات مختلف را از دامان کشور ممکن ساخت، بلکه فرصت‌های جدیدی را برای جهش و روند پیشرفت و توسعه همه جانبه و هدفمند کشور بوجود آورد.

رئیس جمهور اظهار داشت: اگرچه انگشت امید بر انتخابات یازدهم بیشتر به گفتمانی نشانه رفت که در برنامه‌های این بنده کوچک متبلور بود، اما باید عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراوانی را در پیدایش این وضع دخیل دانست.

روحانی افزود: باید قدردان رهبری معظم نظام و حضور فعال و مؤثر همه گروه‌ها و اقشار و طبقات اجتماعی و نقش‌آفرینی شخصیت‌های برجسته، علما، مراجع و نخبگان و جریانات سیاسی کشور بود.

رییس‌جمهور ادامه داد:‌همه شهروندان ایرانی با آرا و افکار مختلف و با گرایش‌های متنوع سیاسی دست به کار شدند و امید و اعتمادی بزرگ در متن نظام حضور یافت.

وی تصریح کرد: به یقین مسئولیت محوری من نیز از این پس حفظ همین عشق و امید و اعتماد مردم خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: