واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۸۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵

کره شمالی اعدام توطئه کنندگان برای ترور رئیس جمهور را خواستار شد

کره شمالی می گوید که کسانی که برای ترور کیم جونگ اون رهبر جوان این کشور دسیسه چینی کرده بودند ، باید اعدام شوند و در راس آنها نیز پارک گیون هی رییس جمهور سابق کره جنوبی است.
تدبیر24»کره شمالی خاطر نشان کرده است که در دولت سابق کره جنوبی ترور رهبر این کشور طراحی شده است و پارک که حالا در حبس بسر می برد باید در انتظار حکم اعدام باشد.
پارک به دلیل فساد سیاسی و اقتصادی در زندان بسر می برد و در تازه ترین مورد اعلام شده است که به دلیل بخشی از تخلفاتی که انجام داده است ممکن است سه سال زندانی شود و در صورتی که مساله فساد مالی بیش از 35 میلیون دلاری وی محرز شود ممکن است 10 سال زندانی شود.
اکنون رهبر کره شمالی می گوید که اگر امکان داشته باشد پارک گیون هی رییس جمهور سابق کره جنوبی و برخی از دستیاران وی در امور اطلاعات و امنیت و جاسوسی را که به دنبال ترور رهبر این کشور بودند ، اعدام خواهد کرد.
خبرگزاری کره شمالی در گزارشی ‌آورده است که این کشور برای این فرد که خیانتکار است و مرتکب فساد شده و دست به دسیسه چینی علیه رهبر زده است حکم اعدام با هر روشی و در هر مکانی در نظر می گیرد.
این کشور می افزاید که رییس جمهور وقت کره جنوبی در سال 2015 میلادی به اتفاق برخی از یاران خود برنامه ترور رهبر کره شمالی را طراحی کرده است و هر زمانی که ممکن باشد او را اعدام خواهد کرد.
کره شمالی از دستگاه قضایی کره جنوبی خواسته است پارک گیون هی رییس جمهور سابق و لی بیونگ هو رییس سابق دستگاه جاسوسی آن کشور را فورا تسلیم کند تا وزارت امنیت عمومی کره شمالی به جرایم آنها رسیدگی کند.
کره شمالی در ماه می امسال نیز اعلام کرد که گروهی از عاملان و دست پروردگان کره جنوبی و آمریکا درپی ترور رهبر این کشور بوده اند که با هوشیاری دستگاه اطلاعاتی این کشور موفق به ارتکاب امر نشده اند.
هشدار کره شمالی و تهدید به اعدام رییس جمهور سابق کره جنوبی در حالی صورت می گیرد که مون جایه این رییس جمهور جدید این کشور برای دیدار با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا راهی آن کشور شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: