واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۸۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

جلوی تخلفات در حوزه آب گرفته شود

نماینده مردم اردستان و زواره در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله آب یک امر حیاتی است که نمی‌توان در مورد آن سهل انگاری کرد. شاید بهتر است بگوییم مسئولان دقیق‌تر و با مدیریت قوی‌تر باید کار کنند.
 تدبیر24»حجت‌الاسلام صادق طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا درباره مشکل آب در کشور، اظهار کرد: آنچه که مسلم است این است که مشکل کمبود آب در کشور وجود دارد و بدون شک این مشکل دغدغه مسئولان نیز است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که شما مهم‌ترین راهکار را برای حل مشکل کمبود آب چه می‌دانید؟ گفت: فعلاً باید آن حقابه ای را که هر کسی دارد به اندازه سهمش بدهیم و جلوی تخلفاتی را که در حوزه آب رخ می‌دهد، بگیریم. متأسفانه برخی افراد در برداشت آب تخلف می‌کنند پس باید جلوی برداشت‌های غیرمجاز گرفته شود.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: بنابراین باید مدیریت سهم آب را به‌خوبی انجام دهیم. نباید برخی افراد برای پروژه‌هایی که دارند بیش از آنچه حقشان است آب برداشت کنند. در بخش‌های کشاورزی و صنعتی باید به‌خوبی مصرف آب مدیریت شود، البته با توجه به خشکسالی و بارندگی‌های کم، مدیریت آب مشکل است، ولی باید با عقل و درایت و انصاف این مشکلات را مدیریت کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مسئولان در خصوص مسئله آب کم‌کاری می‌کنند؟ گفت: نمی‌توان واژه کم‌کاری را در این مورد به کار برد، مسئله آب یک امر حیاتی است که نمی‌توان در مورد آن سهل انگاری کرد. شاید بهتر است بگوییم مسئولان دقیق‌تر و با مدیریت قوی‌تر باید کار کنند.

نماینده مردم اردستان و زواره در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم هم نقش مهمی در حل مشکل کم‌آبی دارند. به هر حال منابع آبی کشور محدود است و مردم باید در مصرف آن صرفه‌جویی کنند و به مقدار لازم از این نعمت خدادادی بهره ببرند و در بخش کشاورزی باید از روش‌های جدید آبیاری استفاده کرد.

طباطبایی نژاد در خصوص وضعیت آب در حوزه انتخابیه خود، اظهار کرد: متأسفانه در اردستان و زواره هم مشکل کمبود آب وجود دارد به طوریکه مجبور شده‌اند از پروانه‌های کشاورزی کم کنند چون سطح آب پایین آمده است و کیفیت آن نیز کمتر شده است.

وی در همین خصوص افزود: متأسفانه هنوز در تابستان به 70 روستای اردستان به شکل سیار آب‌رسانی می‌شود. مقدار آبی هم که از اصفهان می‌آید در فصل گرم به نصف تقلیل پیدا می‌کند. حتی در تابستان به دلیل کاهش مبادی ورودی آب به اردستان کیفیت آب شرب پایین می‌آید، اما نه تا حدی که مصرف آن برای مردم خطر داشته باشد.
برچسب ها: تخلفات حوزه آب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: