واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۸۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

چاپ اسکناس سوری برای اولین‌بار با تصویر اسد

برای نخستین بار از زمان ریاست جمهوری بشار اسد تصویر وی بر روی اسکناس‌های سوریه نقش بست.
 تدبیر24»رئیس بانک مرکزی این کشور روز یکشنبه گفت: اسکناس‌های 2هزار لیره‌ای سوریه از روز یکشنبه در دمشق و به تدریج در دیگر استان‌ها توزیع می‌شود.
درید درغام افزود: طرح اسکناس‌های 2هزار لیره‌ای سوریه از مدت‌ها پیش تصویب و آماده چاپ بود و به دلیل اوضاع جنگی و تغییرات ارزش پول ملی تاکنون منتشر نشده بود، ولی با فراهم شدن شرایط مناسب اکنون این کار انجام شده است.
وی اضافه کرد: باتوجه به کهنه شدن اسکناس‌های رایج قدیمی، زمان مناسب برای انتشار اسکناس‌های جدید و 2هزار لیره‌ای فراهم شد و این اسکناس‌ها مانند نمونه‌های پیشین آن دارای ویژگی‌های امنیتی بالایی است که جعل آن‌ها را بسیار دشوار و تشخیص اصلی بودن آن را آسان می‌کند.
درغام درباره ترس شهروندان درباره امکان افزایش تورم پس از انتشار اسکناس جدید نیز گفت: جای هیچ نگرانی نیست زیرا در 2سال گذشته این نوع اسکناس آماده انتشار بود و شرایط لازم برای ورود آن به بازار در زمان مناسب فراهم شده است.
وی بیان کرد: در مقابل انتشار این اسکناس، بخشی از اسکناس‌های قدیمی و فرسوده از بازار جمع آوری می شود و این کاری است که سال‌ها انجام نشده بود.
بر روی اسکناس‌های منتشر شده جدید در قطعه‌های 2هزار لیره‌ای تصویر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و بخشی از مسجد اموی و در پشت آن تصویری از مجلس این کشور است.
انتشار اسکناس‌های 2هزار لیره ای سوریه در فضای مجازی نیز با واکنش شهروندان سوری رو به رو شده است و بسیاری از شهروندان آن را نشانه بهبود اقتصاد و امید به افزایش ارزش پول ملی می‌دانند.
برخی از کاربران مخالف نیز، انتشار اسکناس با تصویر بشار اسد را نشانه اعتماد به نفس رئیس جمهوری سوریه پس از بیش از 6سال جنگ و بحران ارزیابی کردند.
هم اکنون ارزش هر لیره سوریه حدود 75 تا 80 ریال و هر 520 لیره معادل یک دلار آمریکاست.
برچسب ها: اسکناس اسد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: