واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۸۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

حزب حاکم ژاپن در انتخابات شورای شهر شکست خورد

حزب حاکم لیبرال دمکرات ژاپن در انتخابات شورای شهر در توکیو از یک حزب جدید به ریاست فرماندار این شهر شکست خورد و بدترین نتیجه را برای شینزو آبه و حزب وی در رقابت های انتخاباتی رقم زد.
 تدبیر24»این شکست می تواند برای شینزو آبه نخست وزیر این کشور که قصد دارد سیاست های اقتصادی خود را بدون مانع به پیش ببرد، چالش برانگیز باشد و او را با بحران های جدیدی روبرو سازد.
«تومین فرست» یا « توکیوترز» نام حزبی به رهبری خانم «یوریکو کویکه» فرماندار توکیو است که پیروزی خود را در این انتخابات مورد تایید قرار داده است.
شبکه خبری «ان اچ کی» ژاپن روز دوشنبه گزارش کرده است که این حزب توانسته است به همراه دیگر نیروهای حزبی وفادارش 79 کرسی از 127 کرسی شورای شهر توکیو را از آن خود کند.
این در شرایطی است که حزب خانم فرماندار به تنهایی موفق به دستیابی به 49 کرسی شده که یک پیروزی چشمگیر به حساب می آید.
تارنمای ژاپن تایمز هم در گزارشی اعلام کرد: اگر این یک پیروزی شیرین برای مخالفان باشد یک شکست تاریخی برای شینزو آبه و حزبش محسوب می شود.
حزب لیبرال دمکرات «آبه» که «ال دی پی» نیز نامیده می شود فقط موفق شده است 23 کرسی را بدست آورد که پایین ترین موفقیت در کسب کرسی ها در شورای شهر توکیو در طول سال های گذشته برای حزب حاکم محسوب می شود.
روزنامه چاینا دیلی چین هم با بازتاب دادن شکست حزب حاکم ژاپن در انتخابات شورای شهر توکیو، می نویسد که برخی از رسوایی های اخیر در مورد نقل و انتقالات مالی در دو مدرسه در ژاپن و ارتباطات آن با نخست وزیر و خانواده اش در این شکست بی تاثیر نبوده است.
قانون ضد دسیسه (توطئه) که به تازگی در این کشور تصویب شد هم دیگر موضوعی است که انتقادهای گسترده گروه های مدنی را علیه دولت به دنبال داشته است که می گویند دولت به این بهانه سرکوب ها را افزایش خواهد داد.
خبرگزاری کیودو نیز امروز از توکیو گزارش کرده که ضریب حمایت از کابینه آبه در طول 2 ماه گذشته به 44 و نیم درصد رسیده و در مقایسه با قبل از این دوره 10 و نیم درصد کمتر شده است.
در انتخابات دیروز (یکشنبه) نزدیک به 259 نامزد شرکت داشتند که برای 127 کرسی شورای شهر توکیو رقابت می کردند.
نرخ مشارکت در این دوره انتخابات که از اهمیت سیاسی بالایی در ژاپن برخوردار است به بیش از 51 درصد رسید که هفت درصد بیشتر از دوره قبلی انتخابات در سال 2013 میلادی بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: