واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۸۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

درخواست کره جنوبی برای دعوت از کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی

رئیس جمهور کره جنوبی از کمیته بین المللی المپیک خواست از کره شمالی به منظور شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی دعوت کند. او معتقد است که این اقدام باعث تقویت صلح جهانی و منطقه‌ای می‌شود.
 تدبیر24»مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی که از تعامل با کره شمالی به عنوان همسایه منزوی کشورش حمایت می‌کند، پیشنهاد داده است دو کره یک تیم مشترک برای بازی‌های المپیک زمستانی سال 2018 که به میزبانی کره جنوبی در شهر پیه‌ئونگ چانگ برگزار خواهد شد، تشکیل دهند.

مون جائه این در دیدار با توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در شهر سئول بار دیگر خواهان استفاده از "دیپلماسی ورزشی" شده و کمک باخ به شرکت کره شمالی در این دور از بازی های المپیک زمستانی را خواستار شد.

به گفته سخنگوی مون جائه این، او در این دیدار گفته است: اگر کره شمالی در این بازی‌ها شرکت کند، نه فقط باعث تقویت روح کلی المپیک خواهد شد بلکه این مساله در بهبود صلح جهانی و منطقه‌ای و هماهنگی انسان‌ها نقش ایفا می کند.

مون جائه این خاطر نشان کرد: من امیدوارم بازی‌های المپیک کره تبدیل به المپیکی به نفع صلح شده و موجب التیام زخم جدایی در کره شود.

کره شمالی پیشتر در سال 1988 بازی‌های المپیک سئول را تحریم کرده بود.

باخ نیز این پیشنهاد مون جائه این را مطابق با روح المپیک دانست و وعده داد به باز کردن در به روی ورزشکاران کره شمالی برای شرکت در این بازی‌ها کمک خواهد کرد.

سازماندهندگان این بازی‌ها از کره شمالی خواسته‌اند در المپیک شرکت کند تا تبدیل به "المپیک صلح" شود. با این حال تاکنون هیچ ورزشکاری از کره شمالی نتوانسته سهمیه حضور در این بازی‌ها را به دست آورد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: