واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۸۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

آقای« آشنا» سرکنگبین صفرا فزود!

چندی پیش در یادداشتی نوشته بودیم که شماری از نزدیکان و مشاوران آقای روحانی به مثابه ماردونا گل به خودی به دولت می زنند و به رئیس جمهوری تاکید شده بود که بیش از منتقدان و مخالفان، حواسشان به این نزدیکان معزز و رفتارهای عجیب و غریب شان باشد.
 تدبیر24»حال شاهکار تازه آقای حسام الدین آشنا، مصداق آفتاب آمد دلیل آفتاب شده است. ایشان که دانش آموخته دانشگاه امام صادق است، در مراسم ترحیم همسر حجت الاسلام علم الهدی در دانشگاه امام صادق، با جان نثاری خاص و ارادت ویژه ای بر دستان آیت الله جنتی بوسه زده اند، اینکه دستبوسی تا چه میزان با فرهنگ و آموزه های اسلامی ما همخوانی دارد و این سبک عرض ارادت تا چه میزان در افواه عمومی پذیرفتنی است، نقل این مقال و برهه نیست و آقای آشنا هم صاحب اختیار حال و احوال و سبک و سیاق رفتارورزی خود هستند و کسی نمی تواند به شخص حسام الدین آشنا خرده بگیرد که چرا بر دستان آیت الله جنتی بوسه زده اند!ایشان دلش خواسته اینطوری ابراز ارادت و مودت و احترام کند.

اما وقتی ایشان سمت مشاور رئیس جمهوری را یدک می کشند،موضوع متفاوت می شود، به خصوص که جناب مستطاب مشاور فرهنگی رئیس جمهوری برای توجیه و توضیح علت این دستبوسی به سخنان رئیس جمهوری استناد کرده و در توئیتر خود نوشته اند:« « روحانی در ایام انتخابات تبریز گفت که ما همه می‌توانیم با وحدت و اتحاد و همبستگی و آرامش، با کمک از رهبر عزیز و فرهیخته‌ای که من حاضرم برای برخی امور ده‌ها بار دست ایشان را ببوسم، مشکلات را حل کنیم.»

اینجاست که باید به ایشان گفت:« آقای آشنا حقیقتا که سرکنگبین صفرا فزود» برادر عزیز و ارجمند شما دلت خواسته دستبوسی کنی، چرا از دولت و رئیس جمهوری مایه می گذاری؛ آنهم بدین شکل!

سخن رئیس جمهوری درباره دستبوسی رهبر انقلاب، ناظر به حل مشکلات کشور، هم افزایی میان ارکان حاکمیت و استعاره ای از آن بود که با همنوایی و همدلی میان بزرگان نظام می توان مشکلات سخت و مسائل پیچیده را نیز حل کرد. رئیس جمهوری در این سخن تاکید و تصریح داشت که وی برای منافع ملی و تامین مطالبات مردمی برخلاف القائات برخی افراد و جریان ها، هیچ مرزبندی با ارکان حاکمیت نداشته و برای حل مشکلات آماده همگونه تعامل و همراهی است. مضاف بر آنکه جایگاه رهبری معزز و رئیس جمهوری منتخب ملت، در ساختار حاکمیت این دست از تعاملات و بده و بستان ها را متفاوت از دیگر افراد و مناصب می کند.

حال از شما باید پرسید که جنابعالی با کدام جایگاه حاکمیتی و برای کدام کار بر زمین مانده ای که  به شما محول شده، اقدام به دستبوسی آیت الله جنتی کرده اید؟ دبیر محترم شورای نگهبان دقیقا در چه حوزه ای قرار است عطف به این ابراز مودت مشفقانه شما، گره از کارها بگشاید و تغییر رویکردی دهند؟ شما ماموریت ویژه ای از جناب دولت داشته اید که با این حضور دل انگیز و این ابراز مودت و علاقه، کار را بر مدار صلاح و اصلاح قرار داده است؟

شما در واقع با این قیاس مع الفارق تان آن حرف رئیس جمهوری را نیز علاوه بر اقدام عجیب تان از موضع اصیل خود خارج و به کژراهه برده اید، تنها برای اینکه اقدام خود را که با واکنش های گسترده مردمی روبرو شده، توجیه کنید. شما به جای آنکه یار همراه باشید،بار خاطر شده اید و در دو وهله هم با دستبوسی با توجه به جایگاه حقوقی تان و انتصاب به رئیس جمهوری به دولت گل زده اید، هم با این توجیه ناموجه و مایه گذاری از سخن رئیس جمهوری، شاهکار خود را در دور برگشت این بازی تکمیل کرده و گل طلایی زده اید!

الحمدالله به اندازه کافی و وافی دولت با هجمه منتقدان پر و پا قرص و دو آتشه روبروست، لطف کنید شما نیز که خود را یار غار و استوانه همیشه همراه آقای روحانی می دانید، اینگونه بی محابا دولت را هدف قرار ندهید؛ انصاف نیست!

نگاه حجت الاسلام پناهیان در گوشه تصویر هنرنمایی حضرتعالی خود به اندازه مثنوی هفتاد من حرف و سخن دارد بسیار....!!

رضا رئیسی
منبع: خرداد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: