واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۸۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

کمبود آب در کشور چقدر است؟

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در زمان پیک حدود هشت درصد کمبود آب خواهیم داشت که این عدد معادل ۲۱ هزار لیتر است.
 تدبیر24»حمید رضا جانباز امروز در نشستی خبری با بیان این که در سال ۱۳۹۴ حدود ۵۴۷ شهر در معرض تنش‌ آبی قرار داشتند، گفت: در حال حاضر تعداد شهرهای دارای تنش آبی به ۳۰۱ شهر کاهش یافته و قرار است که در سال ۱۳۹۶ این تعداد به ۲۸۹ شهر برسد.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها در کشور، اظهار کرد: تا تاریخ نهم تیرماه ۲۲۳ میلی‌متر بارندگی در کشور رخ داد که نسبت به میانگین بلند مدت و سال قبل حدود سه درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این که در برخی از استان‌ها وضعیت بارش مطلوب بوده و در برخی دیگر با تنش آبی مواجه شده‌ایم، افزود: برنامه ریزی‌های متعددی برای تامین آب سراسر کشور صورت گرفته تا در پیک مصرف با مشکل کمبود آب مواجه نشویم.

جانباز تصریح کرد: در مجموع نسبت به سنوات گذشته شرایط منابع آبی بهتر از گذشته است، اما باید به پیش بینی هواشناسی در خصوص احتمال افزایش دما بین نیم تا ۱.۵ درجه سانتی‌گراد توجه کرد، چرا که این مساله موجب افزایش ۲.۵ تا سه درصدی مصرف آب خواهد شد.

وی در خصوص میزان مصرف مشترکان، گفت: در بخش شهری الگوی مصرف ۲۰ متر مکعب تعریف شده که ۷۶.۵ درصد مشترکان زیر الگوی تبیین شده آب مصرف می‌کنند. در این بین ۲۶ درصد مشترکان بیش از ۴۰ مترمکعب و ۱.۹ درصد بیش از ۴۰ درصد آب مصرف می‌کنند.

برچسب ها: کمبود آب کشور
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: