واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲

حمایت دانشجویان از تیم مذاکره‌کننده

زینالو با اشاره به اهداف و جزئیات ایجاد حلقه انسانی دانشجویان و نخبگان در اطراف سایت فردو از اعلام آمادگی برخی از مسئولین برای حضور در این حلقه انسانی خبر داد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از تسنیم، مهدی زینالو دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف و دبیر کمیته دانشجویی حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای ایران، صبح امروز در نشست خبری در این دانشگاه با اشاره به برنامه‌های این کمیته در حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای کشورمان گفت: جمعی از دانشجویان و نخبگان دانشگاه‌های تهران مدتی است پیرامون مسئله هسته‌ای کشور احساس نگرانی می‌کنند و برای یاری رساندن به مسئولان در این زمینه به دنبال نقش‌آفرینی بوده‌اند.
وی افزود: کمیته دانشجویی حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای ایران در همین راستا توسط دانشجویان تشکیل شد تا در موضوعات صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان فعالیت‌هایی را انجام دهد و همانگونه که رئیس‌جمهور از نخبگان درخواست کرده‌اند که در مسائل کشور به یاری مسئولان بشتابند، در نظر دارند نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.
دبیر کمیته دانشجویی حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای ایران با بیان اینکه ما دانشجویان و نخبگان در همین راستا مسائل کشور را رصد می‌کنیم و حلقه مطالعات علمی و فنی تشکیل داده‌ایم، یادآور شد: در رابطه با برنامه‌های هسته‌ای کشورمان، متناسب با برنامه‌ها و نیازهای امروز کشور برنامه‌هایی توسط این کمیته تدارک دیده شده است که اولین برنامه آن ایجاد حلقه انسانی در اطراف سایت فردو است.
زینالو با اشاره به برنامه‌های این کمیته در این زمینه گفت: این کمیته با حمایت دانشجویان دانشگاه‌ صنعتی شریف تشکیل شد و حمایت دانشگاه‌های مختلف تهران و کشور را با خود دارد.
وی با بیان اینکه ما اجازه نخواهیم داد فشارهای سیاسی و کارشکنی‌های سیاسی غرب حرکت کشور را در مسیر هسته‌ای کُند کند و یا متوقف سازد، تاکید کرد: اعضای این کمیته تماما پشتوانه تیم هسته‌ای کشور هستند و از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان حمایت می‌کند.
دبیر کمیته دانشجویی حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای ایران با بیان اینکه غربی‌ها در مذاکرات قبلی خود نشان دادند تنها به دنبال منافع خود و زیاده‌خواهی هستند، افزود: منطق غربی‌ها منطق غارتگری است و در مقابل چیزی که از ما می‌خواهند اقدامات اندکی را انجام خواهند داد.
زینالو با اشاره به سخنان اوباما در طی روزهای اخیر گفت: اوباما اعلام کرده است که ساختار تحریم‌ها را دست نخواهد زد و این نشان می‌دهد اگر ما به پیشنهادات غرب اعتماد کنیم، در مقابل امتیازهای اندک، نتیجه زحمات نخبگان، دانشمندان و خون شهدای هسته‌ای را که پای دستاوردهای هسته‌ای ریخته شده است را از دست می‌دهیم.
وی تاکید کرد: ما در مذاکرات حسن‌ظن خودمان را به خوبی نشان دادیم، اما آنها وقیحانه اعلام می‌کنند همه گزینه‌ها علیه ایران روی میز است و این در حالی است که امروز ایران به کشوری قدرتمند در منطقه و جهان تبدیل شده است.
دبیر کمیته دانشجویی حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای ایران در ادامه سخنان خود به جزئیات برنامه ایجاد حلقه انسانی در اطراف سایت فردو اشاره کرد و افزود: 150 نفر از نخبگان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف طی نامه‌ای به علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دعوت کرده‌اند در حلقه انسانی اطراف سایت فردو حضور داشته باشد و در همین راستا سایر نبخگان و دانشجویان کشور را برای همراهی در این برنامه دعوت کرد.
زینالو با تاکید بر اینکه برخی از مسئولین کشور طی تماس‌هایی با اعضای این کمیته برای حضور در این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت:‌ برخی نمایندگان مجلس نیز طی تماس‌های خود برای حضور در این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی با بیان اینکه فردو برای ما نماد پیشرفت علمی، صنعتی و اقتدار علمی است، گفت: فردو نماد چرخه کامل علمی است که به دست دانشمندان کشورمان ایجاد شده است، زیرا سایت فردو کاملا ایرانی است و از امنیت بالایی برخوردار است و آمریکایی‌ها چندین بار تلاش کرده‌اند که ایمنی آن را به خطر بیندازند، اما موفق نشدند.
دبیر کمیته دانشجویی حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: اعضای این کمیته برای حضور در حلقه انسانی اطراف فردو ساعت 12 فردا سه‌شنبه 28 آبانماه از مقابل دانشگاه شریف به سمت شهر قم حرکت می‌کنند و در ساعت 14 پس از تجمع تیم‌های دانشجویی و مردمی در مجتمع مهتاب به سمت سایت فردو حرکت می‌کنند.
زینالو گفت: مسئولیت این برنامه با کمیته دانشجویان و نخبگان دانشگاه شریف است و افراد به هیچ‌وجه وارد سایت فردو نمی‌شوند و تنها حلقه‌ای را در اطراف سایت تشکیل می‌دهند.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره تعداد دانشجویان و اطراف حاضر در این برنامه گفت: تاکنون دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های مختلف تهران و کشور برای حضور در این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند و چون این روند در حال افزایش است، هنوز تعداد دقیق افراد مشخص نیست.
دبیر کمیته دانشجویی حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای ایران در پاسخ به سوالی درخصوص حضور صالحی و نمایندگانی که در این برنامه حضور خواهند داشت، گفت: برخی از نمایندگان مانند نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی آمادگی خود را برای حضور در این برنامه اعلام کرده‌اند.
زینالو در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره مجوز سازمان انرژی اتمی برای این برنامه، گفت: همه مجوزها اخذ شده است و هماهنگی با استانداری قم و مراجع قانونی ذی‌ربط انجام شده است و مشکلی از نظر قانونی در این زمینه وجود ندارد.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا این حرکت تاثیر منفی در اقدامات تیم مذاکره‌کننده ایرانی نخواهد داشت، گفت: ما هم‌راستا با تیم مذاکره‌کننده این برنامه را انجام می‌دهیم و با توجه به نیازهای کشور، نخبگان و مردم را با این برنامه همراه ساخته‌ایم.
دبیر کمیته دانشجویی حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای ایران تاکید کرد: اعضای این کمیته و دانشجویان حاضر پشتوانه تیم هسته‌ای خواهند بود و حمایت از آنها را به فرموده رهبر انقلاب وظیفه خود می‌دانند و مطمئن هستیم آنها در این مذاکرات توانمندی‌های خود را نشان خواهند داد.
زینالو در پایان تاکید کرد: علاوه بر دانشجویان و مردم، مسئولین و خانواده شهدا نیز در این برنامه حضور خواهند داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: